Forum
Możliwość pisania na forum dostępna jest tylko dla zalogowanych użytkowników.
Pośpiech z Niebuszewa do Warszawy wjeżdża na tor 6 przy...
wysłane przez Bodek
Lukasy napisał(a):
> > Te starsze nie mają kratki nawiewowej po stronie korytarza, nowsze > mają.
I tu się mylisz! :) Obie wersje wagonów miały jednakowe wloty powietrza do ogrzewania nawiewnego tyle tylko, że spora część Gorlitzów 76 w połowie lat 90 przeszła naprawy główne w Pesie (wówczas działającej jeszcze jako ZNTK Bydgoszcz), podczas których na zlecenie PKP wagony te "zmodernizowano". Owa "modernizacja" polegała na likwidacji ogrzewania nawiewnego, a wraz z nim tytułowych wlotów powietrza. Wagony które nie trafiły wtedy na NG do dziś mają wloty takie same jak dużo nowsze Bautzeny 87. > > > Oba typy do dziś można jeszcze spotkać na naszych torach. > > Tych starszych chyba najwięcej w Gdyni zostało.
Dokładnie tak i są to w większości wagony po "modernizacji". Wcześniej stacjonowały głównie w Bydgoszczy i Chojnicach, co sprawiało, że regularnie kursowały w składach prowadzonych przez wagony serii SN61.
> > Te starsze nie mają kratki nawiewowej po stronie korytarza, nowsze > mają.
I tu się mylisz! :) Obie wersje wagonów miały jednakowe wloty powietrza do ogrzewania nawiewnego tyle tylko, że spora część Gorlitzów 76 w połowie lat 90 przeszła naprawy główne w Pesie (wówczas działającej jeszcze jako ZNTK Bydgoszcz), podczas których na zlecenie PKP wagony te "zmodernizowano". Owa "modernizacja" polegała na likwidacji ogrzewania nawiewnego, a wraz z nim tytułowych wlotów powietrza. Wagony które nie trafiły wtedy na NG do dziś mają wloty takie same jak dużo nowsze Bautzeny 87. > > > Oba typy do dziś można jeszcze spotkać na naszych torach. > > Tych starszych chyba najwięcej w Gdyni zostało.
Dokładnie tak i są to w większości wagony po "modernizacji". Wcześniej stacjonowały głównie w Bydgoszczy i Chojnicach, co sprawiało, że regularnie kursowały w składach prowadzonych przez wagony serii SN61.
Re: Super!
· 14 lat temu ·
Bodek