Forum
Możliwość pisania na forum dostępna jest tylko dla zalogowanych użytkowników.
Pośpiech z Niebuszewa do Warszawy wjeżdża na tor 6 przy...
wysłane przez Bodek
Sakorius napisał(a):
> Bodek napisał(a):
> > (...)Na torach odstawczych po prawej widać dwa wagony do > przewozu > > przesyłek ekspresowych w tamtych latach standardowo > > dołączane do wielu pośpiechów. Oczywiście są to dawne > > chłodnie tylko przebudowane do nowej roli.(...) > > Taka dygresja z mojej strony, na temat tychże wagonów. Do kiedy > były one wykorzystywane w ruchu planowym? O ile dobrze > pamiętam, to widywałem czasem te wagony na Sg, jakoś w > okolicach roku 1997/1998.
Zgadza się, gdzieś tak pod koniec lat 90 PKP zaprzestały przewozu przesyłek ekspresowych i wówczas wagony poszły w odstawkę. W tamtym czasie w Szczecinie bywałem od czasu do czasu, więc nie mogę być pewny jak to tu wyglądało. Mieszkałem wtedy w Gdyni, a tam te wagony dość wcześnie zastąpiono wagonami serii Gbkss produkcji indyjskiej (!), które regularnie kursowały w pociągach z Gdyni do Wrocławia, Katowic, Krakowa oraz Poznania w pociągach pospiesznych z prędkością 120 km/h. Pod koniec funkcjonowania systemu przewozu przesyłek ekspresowych popyt na nie był tak ogromny, że do ich przewozu zaczęto stosować wagony bagażowe serii Ds (takie jak ten w składzie pociągu na zdjęciu). System padł, bo PKP miało taryfę uwzględniającą jedynie masę przewożonych przesyłek, co wykorzystywały różne firmy nadając do przewozu różne przesyłki wielkogabarytowe a jednocześnie lekkie - np. różne maty, produkty styropianowe itp. Drugi powód to regularne okradanie przesyłek o większej wartości przez samych kolejarzy nadzorujących ich przewóz.
Pamiętam także, że kilka takich > wagonów stało na torach, przy dawnym peronie > pocztowo-bagażowym (w miejscu, gdzie obecnie kończy się tor > 5), po czym zniknęły stamtąd i chyba zostały > przetransportowane na Turzyn, gdzie stały do 2005 roku, na > bocznicy przy "Węglobudzie" (jeśli to te same).
Pamiętam te stojące na torze 5, później nie wiem co się z nimi stało.
> Bodek napisał(a):
> > (...)Na torach odstawczych po prawej widać dwa wagony do > przewozu > > przesyłek ekspresowych w tamtych latach standardowo > > dołączane do wielu pośpiechów. Oczywiście są to dawne > > chłodnie tylko przebudowane do nowej roli.(...) > > Taka dygresja z mojej strony, na temat tychże wagonów. Do kiedy > były one wykorzystywane w ruchu planowym? O ile dobrze > pamiętam, to widywałem czasem te wagony na Sg, jakoś w > okolicach roku 1997/1998.
Zgadza się, gdzieś tak pod koniec lat 90 PKP zaprzestały przewozu przesyłek ekspresowych i wówczas wagony poszły w odstawkę. W tamtym czasie w Szczecinie bywałem od czasu do czasu, więc nie mogę być pewny jak to tu wyglądało. Mieszkałem wtedy w Gdyni, a tam te wagony dość wcześnie zastąpiono wagonami serii Gbkss produkcji indyjskiej (!), które regularnie kursowały w pociągach z Gdyni do Wrocławia, Katowic, Krakowa oraz Poznania w pociągach pospiesznych z prędkością 120 km/h. Pod koniec funkcjonowania systemu przewozu przesyłek ekspresowych popyt na nie był tak ogromny, że do ich przewozu zaczęto stosować wagony bagażowe serii Ds (takie jak ten w składzie pociągu na zdjęciu). System padł, bo PKP miało taryfę uwzględniającą jedynie masę przewożonych przesyłek, co wykorzystywały różne firmy nadając do przewozu różne przesyłki wielkogabarytowe a jednocześnie lekkie - np. różne maty, produkty styropianowe itp. Drugi powód to regularne okradanie przesyłek o większej wartości przez samych kolejarzy nadzorujących ich przewóz.
Pamiętam także, że kilka takich > wagonów stało na torach, przy dawnym peronie > pocztowo-bagażowym (w miejscu, gdzie obecnie kończy się tor > 5), po czym zniknęły stamtąd i chyba zostały > przetransportowane na Turzyn, gdzie stały do 2005 roku, na > bocznicy przy "Węglobudzie" (jeśli to te same).
Pamiętam te stojące na torze 5, później nie wiem co się z nimi stało.
Re: Super!
· 14 lat temu ·
Bodek