Forum
Możliwość pisania na forum dostępna jest tylko dla zalogowanych użytkowników.
Szybka Kolej Miejska dla Szczecina
Pomysł utworzenia SKM narodził się w latach 70., wrócono do niego w 2002 r. Jednak bez rezultatów. Czy warunkiem realizacji tego projektu jest stworzenie jednej silnej spółki transportowej w Szczecinie, która opracuje strategiczny model komunikacji miejskiej?
wysłane przez Wojciech
"Szczecin posiada bardzo bogaty układ torowisk. Po wybudowaniu niewielkich łączników możliwe byłoby doprowadzenie sieci do większości osiedli w mieście."
Gdzie tutaj niby jest bogaty układ torowisk? Siec tramwajowa z dala omija największe osiedla(poza Pomorzanami), a i w centrum siec tramwajowa nie jest zbytnio rozwinięta.
Co do sensu SKMu w Szczecinie, to pomysł jest bez sensu. SKMy są potrzebne w miastach, które się dynamicznie rozwijają. A w Szczecinie? Zakłady Chemiczne na skraju upadłości, o upadłej Stoczni to już nie wspominając, uczelnie techniczne przekształca się i łączy, aby było jak najtaniej. Wszystkie zagraniczne koncerny swoje oddziały tworzą w takich miastach jak Wrocław lub Poznań. Więc pytanie, gdzie jest tutaj sens tworzenia SKMu? Aby plebs miał dojazd do Galaxy(które jest póki co największym miejscem rozwoju kultury i rozrywki Szczecina) i stadionu zdegradowanej, zagranicznej Pogoni? Lepiej zadbac o rozwój sieci tramwajowej, tak aby nadrobic kilkunastoletnie zaniedbania np. poprzez zakup używanych pojazdów i remonty torowisk po 200-500mb, w technologii jak za czasów Gierka lub Jaruzelskiego.
-- "Co dla wszystkich nienormalne, u nas staje się realne" - Szczecińskie Tramwaje
Gdzie tutaj niby jest bogaty układ torowisk? Siec tramwajowa z dala omija największe osiedla(poza Pomorzanami), a i w centrum siec tramwajowa nie jest zbytnio rozwinięta.
Co do sensu SKMu w Szczecinie, to pomysł jest bez sensu. SKMy są potrzebne w miastach, które się dynamicznie rozwijają. A w Szczecinie? Zakłady Chemiczne na skraju upadłości, o upadłej Stoczni to już nie wspominając, uczelnie techniczne przekształca się i łączy, aby było jak najtaniej. Wszystkie zagraniczne koncerny swoje oddziały tworzą w takich miastach jak Wrocław lub Poznań. Więc pytanie, gdzie jest tutaj sens tworzenia SKMu? Aby plebs miał dojazd do Galaxy(które jest póki co największym miejscem rozwoju kultury i rozrywki Szczecina) i stadionu zdegradowanej, zagranicznej Pogoni? Lepiej zadbac o rozwój sieci tramwajowej, tak aby nadrobic kilkunastoletnie zaniedbania np. poprzez zakup używanych pojazdów i remonty torowisk po 200-500mb, w technologii jak za czasów Gierka lub Jaruzelskiego.
-- "Co dla wszystkich nienormalne, u nas staje się realne" - Szczecińskie Tramwaje
"Co u innych nierealne, u nas staje się normalne" Tramwaje Szczecińskie
Szybka Kolej Miejska dla Szczecina
· 14 lat temu ·
Wojciech