Forum
Możliwość pisania na forum dostępna jest tylko dla zalogowanych użytkowników.
Szybka Kolej Miejska dla Szczecina
Pomysł utworzenia SKM narodził się w latach 70., wrócono do niego w 2002 r. Jednak bez rezultatów. Czy warunkiem realizacji tego projektu jest stworzenie jednej silnej spółki transportowej w Szczecinie, która opracuje strategiczny model komunikacji miejskiej?
wysłane przez Bauer
Wojciech napisał(a):
> Co do sensu SKMu w Szczecinie, to pomysł jest bez sensu. > SKMy są potrzebne w miastach, które się dynamicznie > rozwijają. A w Szczecinie? Zakłady Chemiczne na skraju > upadłości, o upadłej Stoczni to już nie wspominając, > uczelnie techniczne przekształca się i łączy, aby było > jak najtaniej. Wszystkie zagraniczne koncerny swoje oddziały > tworzą w takich miastach jak Wrocław lub Poznań. Więc > pytanie, gdzie jest tutaj sens tworzenia SKMu?
Zakłady przemysłowe nie są jedynym warunkiem istnienia kolei miejskiej, wszak nie ma to służyć tylko pracownikom dojeżdżającym do zakładów wszelkiej treści, lecz zwykłym pasażerom. Wiele mamy w mieście osiedli, bardzo odległych od centrum, gdzie za sprawą kolei miejskiej czas podróży byłby znacznie krótszy. Tam gdzie istnieje kolejowy ruch osobowy można oczywiście z niego korzystać, jednak mało kto wpada na taki pomysł. Poza tym odstrasza cena biletu miesięcznego na pociąg osobowy (istnieje takie coś domyślam się?). Gdyby były to pociągi podmiejskie to ich cena była by pewnie niższa.
> Aby plebs
Nie wrzucaj wszystkich do jednego wora, oddziel ziarno od plew.
> Lepiej zadbac o rozwój > sieci tramwajowej
Zaorać tą sieć, zresztą nic nie wartą.
-- ZDiTM - Zbieranina Dziadów i Tępych Mułów
> Co do sensu SKMu w Szczecinie, to pomysł jest bez sensu. > SKMy są potrzebne w miastach, które się dynamicznie > rozwijają. A w Szczecinie? Zakłady Chemiczne na skraju > upadłości, o upadłej Stoczni to już nie wspominając, > uczelnie techniczne przekształca się i łączy, aby było > jak najtaniej. Wszystkie zagraniczne koncerny swoje oddziały > tworzą w takich miastach jak Wrocław lub Poznań. Więc > pytanie, gdzie jest tutaj sens tworzenia SKMu?
Zakłady przemysłowe nie są jedynym warunkiem istnienia kolei miejskiej, wszak nie ma to służyć tylko pracownikom dojeżdżającym do zakładów wszelkiej treści, lecz zwykłym pasażerom. Wiele mamy w mieście osiedli, bardzo odległych od centrum, gdzie za sprawą kolei miejskiej czas podróży byłby znacznie krótszy. Tam gdzie istnieje kolejowy ruch osobowy można oczywiście z niego korzystać, jednak mało kto wpada na taki pomysł. Poza tym odstrasza cena biletu miesięcznego na pociąg osobowy (istnieje takie coś domyślam się?). Gdyby były to pociągi podmiejskie to ich cena była by pewnie niższa.
> Aby plebs
Nie wrzucaj wszystkich do jednego wora, oddziel ziarno od plew.
> Lepiej zadbac o rozwój > sieci tramwajowej
Zaorać tą sieć, zresztą nic nie wartą.
-- ZDiTM - Zbieranina Dziadów i Tępych Mułów
Re: Szybka Kolej Miejska dla Szczecina
· 14 lat temu ·
Bauer