Forum
Możliwość pisania na forum dostępna jest tylko dla zalogowanych użytkowników.
Szybka Kolej Miejska dla Szczecina
Pomysł utworzenia SKM narodził się w latach 70., wrócono do niego w 2002 r. Jednak bez rezultatów. Czy warunkiem realizacji tego projektu jest stworzenie jednej silnej spółki transportowej w Szczecinie, która opracuje strategiczny model komunikacji miejskiej?
wysłane przez leks 17
Wojciech napisał(a):
> Gdzie tutaj niby jest bogaty układ torowisk? Siec tramwajowa > z dala omija największe osiedla(poza Pomorzanami), a i w > centrum siec tramwajowa nie jest zbytnio rozwinięta.
Ale jednak jest trochę infrastruktury, która to tez wymaga rozbudowy, a przede wszystkim jest wielki skarb czyli moim zdaniem dobrze położona linia kolejowa w okolicach śródmieścia.
> Co do sensu SKMu w Szczecinie, to pomysł jest bez sensu. > SKMy są potrzebne w miastach, które się dynamicznie > rozwijają. A w Szczecinie?
A jak chcesz żeby Szczecin się dynamicznie rozwijał nie posiadając dobrze rozwiniętej komunikacji miejskiej? Z takim podejściem jak twoje to nawet wsią nie będziemy, a miastem już na pewno nie.
> Zakłady Chemiczne na skraju > upadłości, o upadłej Stoczni to już nie wspominając, > uczelnie techniczne przekształca się i łączy, aby było > jak najtaniej. Wszystkie zagraniczne koncerny swoje oddziały > tworzą w takich miastach jak Wrocław lub Poznań. Więc > pytanie, gdzie jest tutaj sens tworzenia SKMu?
Nie jest powiedziane, że nie można odmienić tego trendu. Szczecin jest miastem dobrze położonym i ma szansę na rozwój w najbliższych latach. Przez lata nie mieliśmy dobrego gospodarza. Kompletnie nie rozumiem twojego podejścia. Marudzisz, że Szczecin to jakaś tam zapchlona dziura, a jednocześnie nie chcesz jego rozwoju i sugerujesz, że to Wrocław czy Poznań mają prawo się rozwijać, a my już nie.
> Aby plebs > miał dojazd do Galaxy(które jest póki co największym > miejscem rozwoju kultury i rozrywki Szczecina) i stadionu > zdegradowanej, zagranicznej Pogoni?
A sam to z Galaxy nie korzystasz? Zresztą gdzie Szczecinianie mają chodzić skoro przez 60 lat naszego panowania tutaj zdołaliśmy stworzyć raptem 300 m deptaku...
> Lepiej zadbac o rozwój > sieci tramwajowej, tak aby nadrobic kilkunastoletnie > zaniedbania np. poprzez zakup używanych pojazdów i remonty > torowisk po 200-500mb, w technologii jak za czasów Gierka > lub Jaruzelskiego.
...
Moim zdaniem miasto jest takim mechanizmem na którego rozwój ma wiele czynników. Między innymi rozwinięty i sprawny transport. Miasto po którym nie można się poruszać nie odniesie sukcesu. Tramwaj dwusystemowy jest świetnym rozwiązaniem, które należy bezwzględnie rozwijać. Szczecin jest mocno w tyle jeśli chodzi o duże polskie miasta, fakt, ale to nie oznacza, że nie można tego nadrobić.
-- Leśne dziadki z TS za dużo już schrzaniły i trzeba to naprawić...
> Gdzie tutaj niby jest bogaty układ torowisk? Siec tramwajowa > z dala omija największe osiedla(poza Pomorzanami), a i w > centrum siec tramwajowa nie jest zbytnio rozwinięta.
Ale jednak jest trochę infrastruktury, która to tez wymaga rozbudowy, a przede wszystkim jest wielki skarb czyli moim zdaniem dobrze położona linia kolejowa w okolicach śródmieścia.
> Co do sensu SKMu w Szczecinie, to pomysł jest bez sensu. > SKMy są potrzebne w miastach, które się dynamicznie > rozwijają. A w Szczecinie?
A jak chcesz żeby Szczecin się dynamicznie rozwijał nie posiadając dobrze rozwiniętej komunikacji miejskiej? Z takim podejściem jak twoje to nawet wsią nie będziemy, a miastem już na pewno nie.
> Zakłady Chemiczne na skraju > upadłości, o upadłej Stoczni to już nie wspominając, > uczelnie techniczne przekształca się i łączy, aby było > jak najtaniej. Wszystkie zagraniczne koncerny swoje oddziały > tworzą w takich miastach jak Wrocław lub Poznań. Więc > pytanie, gdzie jest tutaj sens tworzenia SKMu?
Nie jest powiedziane, że nie można odmienić tego trendu. Szczecin jest miastem dobrze położonym i ma szansę na rozwój w najbliższych latach. Przez lata nie mieliśmy dobrego gospodarza. Kompletnie nie rozumiem twojego podejścia. Marudzisz, że Szczecin to jakaś tam zapchlona dziura, a jednocześnie nie chcesz jego rozwoju i sugerujesz, że to Wrocław czy Poznań mają prawo się rozwijać, a my już nie.
> Aby plebs > miał dojazd do Galaxy(które jest póki co największym > miejscem rozwoju kultury i rozrywki Szczecina) i stadionu > zdegradowanej, zagranicznej Pogoni?
A sam to z Galaxy nie korzystasz? Zresztą gdzie Szczecinianie mają chodzić skoro przez 60 lat naszego panowania tutaj zdołaliśmy stworzyć raptem 300 m deptaku...
> Lepiej zadbac o rozwój > sieci tramwajowej, tak aby nadrobic kilkunastoletnie > zaniedbania np. poprzez zakup używanych pojazdów i remonty > torowisk po 200-500mb, w technologii jak za czasów Gierka > lub Jaruzelskiego.
...
Moim zdaniem miasto jest takim mechanizmem na którego rozwój ma wiele czynników. Między innymi rozwinięty i sprawny transport. Miasto po którym nie można się poruszać nie odniesie sukcesu. Tramwaj dwusystemowy jest świetnym rozwiązaniem, które należy bezwzględnie rozwijać. Szczecin jest mocno w tyle jeśli chodzi o duże polskie miasta, fakt, ale to nie oznacza, że nie można tego nadrobić.
-- Leśne dziadki z TS za dużo już schrzaniły i trzeba to naprawić...