Forum
Możliwość pisania na forum dostępna jest tylko dla zalogowanych użytkowników.
Szybka Kolej Miejska dla Szczecina
Pomysł utworzenia SKM narodził się w latach 70., wrócono do niego w 2002 r. Jednak bez rezultatów. Czy warunkiem realizacji tego projektu jest stworzenie jednej silnej spółki transportowej w Szczecinie, która opracuje strategiczny model komunikacji miejskiej?
wysłane przez zack1989 12
stoch napisał(a):
> SKM w Szczecinie według mnie ma sens tylko na trasie: Police > - Stargard Szczeciński.
Nie ukrywajmy, że z Goleniowa i Gryfina także masa ludzi przyjeżdża. Do tego dorzuciłbym trasę do Przecławia/Kołbaskowa przez Szczecin Gumieńce, a także reaktywację przystanków i stacji "Szczecin Dąbie osiedle", "Szczecin Załom" (na razie tylko część pociągów się tam zatrzymuje), "Szczecin Klucz", a także budowa nowych, np w pobliżu przyszłej pętli SST przy Jaśminowej (z oczywistą likwidacją stacji w Zdrojach, oraz z nową na wysokości ulicy Struga- np. Osiedle Słoneczne), i przy ważniejszych węzłach w centrum miasta.
> 1. W pociągach SKM obowiązywałyby bilety czasowe ZDiTM - > wspólny bilet autobusowy i kolejowy (z możliwością > przesiadki).
W Szczecinie istnieje bilet czasowy, ale jedynie na kolej (w sensie, że bez KM). Myślę, że podobnie jak w Trójmieście bardziej przyjęłyby się osobne bilety na pociąg, na komunikację oraz wspólne, razem z komunikacją (tak, żeby można było wybrać; w końcu pociąg nie kosztuje tyle samo co autobus, nawet pośpieszny).
> 2. W miarę możliwości ZDiTM mógłby dogadać się z MZK > Stargard Szczeciński w sprawie jednakowych cen biletów w > obu miastach (w Stargardzie trzeba by było wprowadzić > bilety czasowe).
Utopia.
> 3. Skomunikowanie linii SKM z autobusami linii 102, 103, 106 > w celu umożliwienia dogodnego dojazdu do "Nowych" Polic > oraz na odwrót.
Myślę, że nie tylko tutaj przydałaby się taka komunikacja. Także na pętli "Cukrowa", "Dworzec Niebuszewo", oraz innych miejsc gdzie znajdują się przystanki i dworce kolejowe.
> SKM w Szczecinie według mnie ma sens tylko na trasie: Police > - Stargard Szczeciński.
Nie ukrywajmy, że z Goleniowa i Gryfina także masa ludzi przyjeżdża. Do tego dorzuciłbym trasę do Przecławia/Kołbaskowa przez Szczecin Gumieńce, a także reaktywację przystanków i stacji "Szczecin Dąbie osiedle", "Szczecin Załom" (na razie tylko część pociągów się tam zatrzymuje), "Szczecin Klucz", a także budowa nowych, np w pobliżu przyszłej pętli SST przy Jaśminowej (z oczywistą likwidacją stacji w Zdrojach, oraz z nową na wysokości ulicy Struga- np. Osiedle Słoneczne), i przy ważniejszych węzłach w centrum miasta.
> 1. W pociągach SKM obowiązywałyby bilety czasowe ZDiTM - > wspólny bilet autobusowy i kolejowy (z możliwością > przesiadki).
W Szczecinie istnieje bilet czasowy, ale jedynie na kolej (w sensie, że bez KM). Myślę, że podobnie jak w Trójmieście bardziej przyjęłyby się osobne bilety na pociąg, na komunikację oraz wspólne, razem z komunikacją (tak, żeby można było wybrać; w końcu pociąg nie kosztuje tyle samo co autobus, nawet pośpieszny).
> 2. W miarę możliwości ZDiTM mógłby dogadać się z MZK > Stargard Szczeciński w sprawie jednakowych cen biletów w > obu miastach (w Stargardzie trzeba by było wprowadzić > bilety czasowe).
Utopia.
> 3. Skomunikowanie linii SKM z autobusami linii 102, 103, 106 > w celu umożliwienia dogodnego dojazdu do "Nowych" Polic > oraz na odwrót.
Myślę, że nie tylko tutaj przydałaby się taka komunikacja. Także na pętli "Cukrowa", "Dworzec Niebuszewo", oraz innych miejsc gdzie znajdują się przystanki i dworce kolejowe.
"Jeżeli Twój tramwaj nie przyjeżdża upewnij się, że nie uciekł Ci przystanek"