Forum
Możliwość pisania na forum dostępna jest tylko dla zalogowanych użytkowników.
Szybka Kolej Miejska dla Szczecina
Pomysł utworzenia SKM narodził się w latach 70., wrócono do niego w 2002 r. Jednak bez rezultatów. Czy warunkiem realizacji tego projektu jest stworzenie jednej silnej spółki transportowej w Szczecinie, która opracuje strategiczny model komunikacji miejskiej?
wysłane przez MQ ?
stoch napisał(a):
> Jest jeden sposób, ale który może nie wypalić (trzeba > pamiętać o tym dlaczego z tego zrezygnowano), a mianowicie, > jedna wielka spółka składająca się z obecnych TS, SPPK, > SPAD, SPAK, ZDiTM, no i SKM (o ile coś takiego w Szczecinie > będzie).
Niemcy już dawno wpadli na to, jak problem wspólnej taryfy rozwiązać, i powołali podmioty zwane związkami komunikacyjnymi. Po sąsiedzku mamy największy z nich - Związek Komunikacyjny Berlina-Brandenburgii (Verkehrsverbund Berlin-Brandenburg). Można sobie poczytać nawet o nim w polskiej Wikipedii: http://pl.wikipedia.org/wiki/VBB I okazuje się, że wcale nie trzeba łączyć przewoźników z całego landu w jedno ogromne przedsiębiorstwo, żeby wszystko mogło sprawnie funkcjonować.
> Jest jeden sposób, ale który może nie wypalić (trzeba > pamiętać o tym dlaczego z tego zrezygnowano), a mianowicie, > jedna wielka spółka składająca się z obecnych TS, SPPK, > SPAD, SPAK, ZDiTM, no i SKM (o ile coś takiego w Szczecinie > będzie).
Niemcy już dawno wpadli na to, jak problem wspólnej taryfy rozwiązać, i powołali podmioty zwane związkami komunikacyjnymi. Po sąsiedzku mamy największy z nich - Związek Komunikacyjny Berlina-Brandenburgii (Verkehrsverbund Berlin-Brandenburg). Można sobie poczytać nawet o nim w polskiej Wikipedii: http://pl.wikipedia.org/wiki/VBB I okazuje się, że wcale nie trzeba łączyć przewoźników z całego landu w jedno ogromne przedsiębiorstwo, żeby wszystko mogło sprawnie funkcjonować.