Forum

Do Polic przez Stobno, czyli plany budowy kolejowej...

Szczecin, na wzór Berlina, planuje budowę autostradowej obwodnicy miasta w kształcie wrzeciona. Południową i wschodnią część stanowić ma istniejąca autostrada A6 i droga ekspresowa S6/S3, natomiast część zachodnia i północna ma być wybudowana od podstaw razem z mostową przeprawą nad Odrą między Policami a miejscowością Święta po wschodniej stronie rzeki, gdzie dalej połączy się z drogami S3 i S6 w okolicach Goleniowa.
zack1989 napisał(a):

> Szkoda, że nie będzie mostu kolejowego nad Odrą w Świętej. > Myślę, że kolejna przeprawa Szczecina, czy ogólnie > aglomeracji Szczecińskiej, przez Odrę usprawniła by w niej > (w aglomeracji) szeroko rozumiany transport- towarowy czy > osobowy. Ale cóż, to tylko moje pomysły/wymysły ;-)

Gdyby temat mocno nagłośnić w mediach, z podkreśleniem jak ważna jest ta inwestycja z punktu widzenia bezpieczeństwa mieszkańców Szczecina (wyprowadzenie z miasta transportu ładunków toksycznych i niebezpiecznych) oraz że usprawni transport regionalny w tym rejonie (linia przez Niebuszewo wówczas tylko dla ruchu pasażerskiego, szybszy dojazd pociągiem do Kołobrzegu / Świnoujścia i na lotnisko pociągami SKM przez Police, które zostaną też powiązane kolejowym transportem regionalnym) być może udałoby się jej realizację połączyć z planowaną budową drogowej obwodnicy zachodniej Szczecina oraz wybudować most drogowo-kolejowy.

Problem w tym, że ani PLK, ani Minister Infrastruktury nie widzą potrzeby budowy takiej linii, tzn. może by widzieli, gdyby dostali na ten cel odpowiednie dofinansowanie. W związku z tym cały ciężar ewentualnej inwestycji spada na województwo, miasto Szczecin i ewentualnie Police. Trudno więc oczekiwać, że bądź co bądź nie najbogatszy Szczecin kiedykolwiek (w dającej się przewidzieć przyszłości) znajdzie w swoim budżecie pieniądze umożliwiające realizację tak kosztownej inwestycji. Np. 3-Miasto na budowę Trójmiejskiej Kolei Metropolitalnej dostaje około 60% dofinansowania unijnego, bo same miasta uczestniczące w budowie nie byłyby w stanie temu podołać finansowo.

Podejrzewam, że skoro w planach linia wciąż się pojawia, znaczy to tylko tyle że w planach zagospodarowania przestrzennego zarezerwowano tereny pod tę inwestycję w przyszłości. To i tak dobry znak.
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.
Re: Do Polic przez Stobno, czyli plany budowy kolejowej... · 14 lat temu · Bodek