Forum
Możliwość pisania na forum dostępna jest tylko dla zalogowanych użytkowników.
Szczecin potrzebuje SKM?
Koleją miejską do pracy, po zakupy i na basen. Część nowych inwestycji planowana jest w sąsiedztwie istniejącej linii kolejowej.
wysłane przez Jasiek 36
Wojtek napisał(a):
> To może zrezygnujmy z SST i wszystkie pieniądze, które miały na > to iść przeznaczmy na SKM (remonty peronów, wybudowanie nowych > przystanków itd.). Chyba będzie taniej niż budowa od podstaw > szybkiego tramwaju.
Nie zapominajcie o pozostałej części Prawobrzeża, które ma być de facto klientami SST. Nie wszędzie kolej dociera. A robienie przystanku osobowego dla kolei na wysokości MTS jest raczej bez sensu. A bez tego nikt ze Słonecznego nie będzie drałował na przystanek osobowy w Zdrojach. Zgoda niech władze uruchomią Szczecińską Kolej Metropolitarną, ale przy zachowaniu SST, które ma docierać także w przyszłości do dalszych osiedli Szczecina, gdzie kolej nigdy nie dotrze np. Zawadzkiego, Majowe i Nad Rudzianką. Wszak trzeba myśleć długoterminowo. Z SKM poszedłbym nawet dalej, gdyż tak jak proponowano niedawno na jednej z konferencji dworzec dla SKM zrobić na Niebuszewie, a dla pozostałych pociągów na Dworcu Głównym. Puszczać SKM z Niebuszewa przez Łękno, Pogodno, Turzyn Dworzec Główny do Stargardu Szczecińskiego, Gryfina i Goleniowa na początek oczywiście z odpowiednią częstotliwością. Można by tak jak proponowano zrobić dodatkowe przystanki osobowe w pobliżu budowanego Parku Naukowo- -Technologicznego Pomerania i w pobliżu Cmentarza Centralnego. Pozostaje sprawa reaktywacji linii do Polic i Trzebieży oraz kursów do Gumieniec, choć chyba jest możliwość, aby niektóre pociągi tam także kończyły swój bieg? Dzięki Tramwajom i SKM na prawobrzeżu autobusy spełniałyby rolę uzupełniającą taką jak powinny. Oczywiście potrzebne były by także odpowiednie inwestycje w tabor powiedzmy dla spółki Przewozy Regionalne, bo tą spółkę mam w domyśle jako operatora SKM, bo po co tworzyć następną.
-- lukas -> jasiek
> To może zrezygnujmy z SST i wszystkie pieniądze, które miały na > to iść przeznaczmy na SKM (remonty peronów, wybudowanie nowych > przystanków itd.). Chyba będzie taniej niż budowa od podstaw > szybkiego tramwaju.
Nie zapominajcie o pozostałej części Prawobrzeża, które ma być de facto klientami SST. Nie wszędzie kolej dociera. A robienie przystanku osobowego dla kolei na wysokości MTS jest raczej bez sensu. A bez tego nikt ze Słonecznego nie będzie drałował na przystanek osobowy w Zdrojach. Zgoda niech władze uruchomią Szczecińską Kolej Metropolitarną, ale przy zachowaniu SST, które ma docierać także w przyszłości do dalszych osiedli Szczecina, gdzie kolej nigdy nie dotrze np. Zawadzkiego, Majowe i Nad Rudzianką. Wszak trzeba myśleć długoterminowo. Z SKM poszedłbym nawet dalej, gdyż tak jak proponowano niedawno na jednej z konferencji dworzec dla SKM zrobić na Niebuszewie, a dla pozostałych pociągów na Dworcu Głównym. Puszczać SKM z Niebuszewa przez Łękno, Pogodno, Turzyn Dworzec Główny do Stargardu Szczecińskiego, Gryfina i Goleniowa na początek oczywiście z odpowiednią częstotliwością. Można by tak jak proponowano zrobić dodatkowe przystanki osobowe w pobliżu budowanego Parku Naukowo- -Technologicznego Pomerania i w pobliżu Cmentarza Centralnego. Pozostaje sprawa reaktywacji linii do Polic i Trzebieży oraz kursów do Gumieniec, choć chyba jest możliwość, aby niektóre pociągi tam także kończyły swój bieg? Dzięki Tramwajom i SKM na prawobrzeżu autobusy spełniałyby rolę uzupełniającą taką jak powinny. Oczywiście potrzebne były by także odpowiednie inwestycje w tabor powiedzmy dla spółki Przewozy Regionalne, bo tą spółkę mam w domyśle jako operatora SKM, bo po co tworzyć następną.
-- lukas -> jasiek