Forum

Modernizacja linii nr 403 na odcinku Wałcz - Ulikowo

Mareczek napisał(a):

> > Nie są potrzebni ludzie do obsadzenia posterunku na którym > można wykorzystać rozjazdy z mechanizmem cofającym (czy jak to > się nazywa), tak jak jest w Reczu czy Tarnowie. Budowa > dodatkowego masztu (w ramach tej "modernizacji" mają powstać > dwa nowe, w Kaliszu i Wałczu) w celu utrzymania > radiołączności też by zbytnio kosztów nie podniosło, a za > to jakie byłyby korzyści!

Z tym jest podobno problem natury proceduralnej. Słyszałem, że system sterowania ruchem funkcjonujący na odcinku Kalisz Pomorski - Ulikowo do dziś nie uzyskał dopuszczenia do stosowania na liniach PLK-i. Jest on "podobno" wykorzystywany na zasadzie testu, w związku z czym nie jest możliwa jego rozbudowa o kolejne posterunki ruchu, choć fizycznie oczywiście jest to wykonalne. Bezobsługowe mijanki to jest kierunek, w którym powinno się pójść przy modernizacjach lokalnych linii kolejowych. Na etapie inwestycji jest to rozwiązanie droższe, niż "zwykła" modernizacja, za to koszty eksploatacji są dużo niższe niż przy eksploatacji klasycznej linii, więc inwestycja szybko się zwraca.