Forum
Możliwość pisania na forum dostępna jest tylko dla zalogowanych użytkowników.
SN61-183 już nie pojedzie
Z dniem 13 stycznia 2010 roku ze stanu Zachodniopomorskiego Zakładu Spółki (PKP Cargo) skreślony został przedostatni czynny wagon motorowy w Polsce z serii 183II. Rozpoczęta została procedura kasacyjna.
wysłane przez Sakorius
Bosman1980 napisał(a):
> Czy ktoś wie coś więcej na ten temat? Jaka jest przyczyna > jego kasacji?
Przyczyną kasacji jest PKP Cargo.
> Przecież Ganz jest jednym z niewielu "kwiatków" jakimi > możemy się pochwalić.
Cargo jest nastawione na zysk, a nie na pielęgnowanie historii.
Najbardziej w tym momencie, szkoda mi tych ludzi, którzy kiedyś - na początku lat 90-tych - przywracali go do życia. Wielu pracowników ówczesnej MD Szczecin Port Centralny dbało o ganza, jak o własne dziecko, a teraz kasuje się ich trud...
Dodam jeszcze, że wagonem SN61-183 interesowało się Towarzystwo Miłośników Kolei Drezynowych i Zabytków Kolejnictwa. TMKDiZK zainteresowało tym tematem, także gminy Kalisz Pomorski oraz Drawno. Szczególnie gmina Kalisz była zainteresowana pozyskaniem ganza i użytkowaniem na odcinku Kalisz - Drawno. Początkowo Cargo było chętne do użyczenia ganza, była wstępna ustna zgoda dyrekcji CT Szczecin. Następnym krokiem, miało być wystosowanie oficjalnego pisma przez gminę Kalisz Pomorski, do PKP Cargo... Gmina Kalisz - pomimo zapewnień - takowego pisma nie wystosowała, czego efekty dziś widzimy. To jest przykład jakże polskiego tzw. "słomianego zapału" ze strony włodarzy Kalisza. Dziękujemy.
W poniedziałek prezes TMKDiZK będzie interweniował w tej sprawie, informacje będę przekazywać na bierzaco.
Pozdrawiam
> Czy ktoś wie coś więcej na ten temat? Jaka jest przyczyna > jego kasacji?
Przyczyną kasacji jest PKP Cargo.
> Przecież Ganz jest jednym z niewielu "kwiatków" jakimi > możemy się pochwalić.
Cargo jest nastawione na zysk, a nie na pielęgnowanie historii.
Najbardziej w tym momencie, szkoda mi tych ludzi, którzy kiedyś - na początku lat 90-tych - przywracali go do życia. Wielu pracowników ówczesnej MD Szczecin Port Centralny dbało o ganza, jak o własne dziecko, a teraz kasuje się ich trud...
Dodam jeszcze, że wagonem SN61-183 interesowało się Towarzystwo Miłośników Kolei Drezynowych i Zabytków Kolejnictwa. TMKDiZK zainteresowało tym tematem, także gminy Kalisz Pomorski oraz Drawno. Szczególnie gmina Kalisz była zainteresowana pozyskaniem ganza i użytkowaniem na odcinku Kalisz - Drawno. Początkowo Cargo było chętne do użyczenia ganza, była wstępna ustna zgoda dyrekcji CT Szczecin. Następnym krokiem, miało być wystosowanie oficjalnego pisma przez gminę Kalisz Pomorski, do PKP Cargo... Gmina Kalisz - pomimo zapewnień - takowego pisma nie wystosowała, czego efekty dziś widzimy. To jest przykład jakże polskiego tzw. "słomianego zapału" ze strony włodarzy Kalisza. Dziękujemy.
W poniedziałek prezes TMKDiZK będzie interweniował w tej sprawie, informacje będę przekazywać na bierzaco.
Pozdrawiam
Re: SN61-183 już nie pojedzie
· 14 lat temu ·
Sakorius