Forum
Możliwość pisania na forum dostępna jest tylko dla zalogowanych użytkowników.
SN61-183 już nie pojedzie
Z dniem 13 stycznia 2010 roku ze stanu Zachodniopomorskiego Zakładu Spółki (PKP Cargo) skreślony został przedostatni czynny wagon motorowy w Polsce z serii 183II. Rozpoczęta została procedura kasacyjna.
wysłane przez Bodek
Poniżej to, co dziś wysłałem Krasiowi mailem i co, mam nadzieję jest niezłym pomysłem.
Ganz powinien zostać przejęty przez Muzeum Pomorskich Kolei Dojazdowych w Gryficach (obecnie muzeum w nazwie zdaje się ma wyraz "wąskotorowych" - należałoby to uporządkować), a więc poniekąd przez samorząd województwa, bo to on teraz jest właścicielem tego muzeum. Pojazd powinien mieć status czynnego eksponatu tego muzeum i stacjonować w Kołobrzegu, czyli w swojej dawnej jednostce macierzystej (wtedy MD a obecnie PRST Kołobrzeg).
Żeby nie było, że pojazd jedynie stoi i udaje eksponat, powinien on np. w weekendy w sezonie letnim obsługiwać kursy relacji Kołobrzeg - Gryfice i z powrotem, a bilet na przejazd powinien być jednocześnie biletem wstępu do muzeum. Trzeba by te kursy jakoś odpowiednio oznaczyć w rozkładzie i wypromować w mediach, czy domach kuracyjnych itp.
Wewnątrz pojazdu jak pamiętam jest "mini galeria" zdjęć tego wagonu oraz różnych starych rozkładów jazdy, według których wagony serii SN61 obsługiwały ruch lokalny w regionie. Zostawiłbym część zdjęć dotyczących samego Ganza (lub jak kto woli Claytona - to jego druga popularna ksywka) oraz wstawiłbym zdjęcia eksponatów z Gryfic. W ten sposób Clayton stałby się mobilną reklamą muzeum w Gryficach oraz jednocześnie środkiem transportu umożliwiającym łatwy dojazd do niego.
No i co najważniejsze, w sytuacjach podbramkowych Ganz mógłby stanowić rezerwę dla pozostałego taboru spalinowego, na co dzień obsługującego ruch regionalny. Oczywiście mógłby on zastąpić je tylko na niektórych, mniej obleganych i niezbyt szybkich trasach - np. Koszalin - Mielno czy Sławno - Darłowo, ale zawsze to jakaś alternatywa.
Ganz powinien zostać przejęty przez Muzeum Pomorskich Kolei Dojazdowych w Gryficach (obecnie muzeum w nazwie zdaje się ma wyraz "wąskotorowych" - należałoby to uporządkować), a więc poniekąd przez samorząd województwa, bo to on teraz jest właścicielem tego muzeum. Pojazd powinien mieć status czynnego eksponatu tego muzeum i stacjonować w Kołobrzegu, czyli w swojej dawnej jednostce macierzystej (wtedy MD a obecnie PRST Kołobrzeg).
Żeby nie było, że pojazd jedynie stoi i udaje eksponat, powinien on np. w weekendy w sezonie letnim obsługiwać kursy relacji Kołobrzeg - Gryfice i z powrotem, a bilet na przejazd powinien być jednocześnie biletem wstępu do muzeum. Trzeba by te kursy jakoś odpowiednio oznaczyć w rozkładzie i wypromować w mediach, czy domach kuracyjnych itp.
Wewnątrz pojazdu jak pamiętam jest "mini galeria" zdjęć tego wagonu oraz różnych starych rozkładów jazdy, według których wagony serii SN61 obsługiwały ruch lokalny w regionie. Zostawiłbym część zdjęć dotyczących samego Ganza (lub jak kto woli Claytona - to jego druga popularna ksywka) oraz wstawiłbym zdjęcia eksponatów z Gryfic. W ten sposób Clayton stałby się mobilną reklamą muzeum w Gryficach oraz jednocześnie środkiem transportu umożliwiającym łatwy dojazd do niego.
No i co najważniejsze, w sytuacjach podbramkowych Ganz mógłby stanowić rezerwę dla pozostałego taboru spalinowego, na co dzień obsługującego ruch regionalny. Oczywiście mógłby on zastąpić je tylko na niektórych, mniej obleganych i niezbyt szybkich trasach - np. Koszalin - Mielno czy Sławno - Darłowo, ale zawsze to jakaś alternatywa.
Re: SN61-183 już nie pojedzie
· 14 lat temu ·
Bodek