Forum
Możliwość pisania na forum dostępna jest tylko dla zalogowanych użytkowników.
SN61-183 już nie pojedzie
Z dniem 13 stycznia 2010 roku ze stanu Zachodniopomorskiego Zakładu Spółki (PKP Cargo) skreślony został przedostatni czynny wagon motorowy w Polsce z serii 183II. Rozpoczęta została procedura kasacyjna.
wysłane przez Bodek
Sakorius napisał(a):
> > Najbardziej szkoda tej SM41, jako że ona była odstawiona jako czynny > pojazd...
A co powiecie na SM40-10 stojącą jeszcze kilka lat temu jako pomnik na stacji Stargard Szczeciński w miejscu, gdzie dziś stoi Pt47? To też Ganz, najstarszy na Pomorzu i do tego od zawsze związany ze Szczecinem i Stargardem, bo tylko tu stacjonował. Dziś gnije (choć tak na prawdę nie do końca wiadomo) w byłej lokomotywowni Gniezno, która jest obecnie własnością PKP S.A. i która jest przeznaczona do sprzedania miastu Gniezno wraz z terenami pod budowę centrum handlowego!
Ten pojazd także powinien wrócić na Pomorze, jeśli nie do Stargardu, czy Szczecina, to przynajmniej do muzeum w Gryficach.
Przypomnę, że seria SM40 wyprodukowana dla PKP w latach 1960-61 przez Ganz-Mavag w Budapeszcie w ilości zaledwie 10 sztuk (!) to przodek SM41, której dla PKP wyprodukowano około 280 sztuk w latach 1963-70. SM41 różniła się od SM40 głównie posiadaniem sprzęgu sterowania ukrotnionego. SM40 nie posiadała możliwości sterowania z innej lokomotywy.
Skasowanie 5 lat temu SM41-06 to też skandal. Wszystkie zabytki kolejnictwa, które dziś możemy oglądać w Szczecinie i okolicach są zasługą maszynistów, pracowników warsztatów i innych pracowników niższego szczebla, a nie kadry zarządzającej, posiadającej ogromne możliwości działania w tym zakresie, lecz najchętniej likwidujacej co się da. Wygląda na to, że przyświeca im motto "po mnie choćby i potop..."
> > Najbardziej szkoda tej SM41, jako że ona była odstawiona jako czynny > pojazd...
A co powiecie na SM40-10 stojącą jeszcze kilka lat temu jako pomnik na stacji Stargard Szczeciński w miejscu, gdzie dziś stoi Pt47? To też Ganz, najstarszy na Pomorzu i do tego od zawsze związany ze Szczecinem i Stargardem, bo tylko tu stacjonował. Dziś gnije (choć tak na prawdę nie do końca wiadomo) w byłej lokomotywowni Gniezno, która jest obecnie własnością PKP S.A. i która jest przeznaczona do sprzedania miastu Gniezno wraz z terenami pod budowę centrum handlowego!
Ten pojazd także powinien wrócić na Pomorze, jeśli nie do Stargardu, czy Szczecina, to przynajmniej do muzeum w Gryficach.
Przypomnę, że seria SM40 wyprodukowana dla PKP w latach 1960-61 przez Ganz-Mavag w Budapeszcie w ilości zaledwie 10 sztuk (!) to przodek SM41, której dla PKP wyprodukowano około 280 sztuk w latach 1963-70. SM41 różniła się od SM40 głównie posiadaniem sprzęgu sterowania ukrotnionego. SM40 nie posiadała możliwości sterowania z innej lokomotywy.
Skasowanie 5 lat temu SM41-06 to też skandal. Wszystkie zabytki kolejnictwa, które dziś możemy oglądać w Szczecinie i okolicach są zasługą maszynistów, pracowników warsztatów i innych pracowników niższego szczebla, a nie kadry zarządzającej, posiadającej ogromne możliwości działania w tym zakresie, lecz najchętniej likwidujacej co się da. Wygląda na to, że przyświeca im motto "po mnie choćby i potop..."
Re: Stanowisko PR
· 14 lat temu ·
Bodek