Forum
Możliwość pisania na forum dostępna jest tylko dla zalogowanych użytkowników.
Z wizytą w Szczecinie
W dniu dzisiejszym z 50-minutowym opóźnieniem pociąg EIC 1803 "Chrobry" z Warszawy Wschodniej przyprowadziła rzadko spotykana w ostatnim czasie w Szczecinie lokomotywa 025.
wysłane przez marko 4
Mr_Reaper napisał(a):
> I nawet jak prestiżowy ICE ze Szczecina do Poznania > będzie prowadzony przez równie prestiżowego "pięknego łabędzia" > to przy trzech przystankach na trasie jego średnia prędkość > szlakowa, powinna wynosić grubo powyżej 95km/h, a tyle niestety > wynosi.
To znaczy ile wynosi? Bo mi wyszło, że na odcinku Szczecin - Poznań prędkość techniczna wynosi 100,3 km/h, a na całej trasie 107,14 km/h. Trasa powrotna to na odc. Warszawa - Szczecin 105,7 km/h, a na odc. Poznań - Szczecin 98,7 km/h.
> ale nie wmawiajcie ludziom, iż dopuszczalna prędkość > szlakowa, ma jakiekolwiek przełożenie na prędkości jakie uzyskuje > pociąg.
Jak może nie mieć wpływu? Przecież to chyba jasne, że jak jadę po odcinku 60 km/h i zaczyna się odcinek 140 km/h to pojadę tyle ile może wyciągnąć lokomotywa, bo w przeciwnym razie jaki byłby wogóle sens jazdy pociągiem tam? I stan infrastruktury również ma wpływ na prędkość techniczną pociągu. Podobnie jest ze stanem urządzeń SRK, jak i ze stanem technicznym taboru.
-- Ten trzeci i najgłupszy...
> I nawet jak prestiżowy ICE ze Szczecina do Poznania > będzie prowadzony przez równie prestiżowego "pięknego łabędzia" > to przy trzech przystankach na trasie jego średnia prędkość > szlakowa, powinna wynosić grubo powyżej 95km/h, a tyle niestety > wynosi.
To znaczy ile wynosi? Bo mi wyszło, że na odcinku Szczecin - Poznań prędkość techniczna wynosi 100,3 km/h, a na całej trasie 107,14 km/h. Trasa powrotna to na odc. Warszawa - Szczecin 105,7 km/h, a na odc. Poznań - Szczecin 98,7 km/h.
> ale nie wmawiajcie ludziom, iż dopuszczalna prędkość > szlakowa, ma jakiekolwiek przełożenie na prędkości jakie uzyskuje > pociąg.
Jak może nie mieć wpływu? Przecież to chyba jasne, że jak jadę po odcinku 60 km/h i zaczyna się odcinek 140 km/h to pojadę tyle ile może wyciągnąć lokomotywa, bo w przeciwnym razie jaki byłby wogóle sens jazdy pociągiem tam? I stan infrastruktury również ma wpływ na prędkość techniczną pociągu. Podobnie jest ze stanem urządzeń SRK, jak i ze stanem technicznym taboru.
-- Ten trzeci i najgłupszy...