Forum

Tramwaj szlakiem kolei. Szyny odkorkują miasto

Zmorą większości polskich miast jest komunikacja. Gwałtowny rozwój motoryzacji zatłoczył samochodami ulice i podmiejskie drogi. Autobusy grzęzną w tych samych ulicznych korkach co auta prywatne. Tradycyjnie wyznacznikiem prawdziwej wielkomiejskości pozostaje tramwaj. I on jednak dławi się w korkach na skrzyżowaniach. Niezawodną i szybką komunikację miejską wprowadzili już 150 lat temu Anglicy, tuż po nich Francuzi i wiele miast świata. Jest nią kolej metropolitarna, czyli metro.

wysłane przez Mareczek 5

Phobos napisał(a):

> Gdzie się podziała Gdynia, która też objęta jest SKM? Co > z resztą powoduje, że Trójmiejska SKM jest taka super? Ten > odór? Te rozklekotane EN57 z niedomykającymi się drzwiami? > Obskurne przystanki i perony, które nie widziały remontu od > 60 lat?

No właśnie SKM-ka powoli modernizuje swoje stacje (perony) ;)

Tak odchodząc od w/w błędów, podstawowy problem wszystkich naszych (szczecińskich) wspaniałych Szybki Kolei Miejskich - nadal kierujemy ruch na odcinek dwutorowy między podg. Regalica a podg. Szczecin Zdroje. W szczycie po prostu coś takiego jak SKM by nie miało prawa funcjonować, gdyż występuje brak przepustowości odcinka, a dokładniej posterunku na Regalicy. Bez budowy kolejnych dwóch torów na tym odcinku żadnej SKM nie stworzymy, a żeby ona powstała musimy podjąć się budowy nasypów, mostu, torowiska... Do ilu to juz doszliśmy? 1 mld zł?

-- Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids

Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.