Forum
Możliwość pisania na forum dostępna jest tylko dla zalogowanych użytkowników.
Koleją do Wrocławia 3 godziny szybciej, ale za 10 lat
Zaczyna się jedna z najważniejszych inwestycji kolejowych w Polsce na najbardziej zdegradowanej trasie w kraju. Zostanie całkowicie wyremontowana i przerobiona linia prowadząca od Szczecina przez Kostrzyn i Wrocław do Międzylesia. Jak dobrze pójdzie pojedziemy nią - i to jest już dużo gorsza wiadomość - dopiero w 2020 roku, ale za to z prędkością zawrotną 160 km/h.
MaK napisał(a):
> > Różnica 19 km. Specjalnie będziesz trasował pociąg pospieszny > > nadodrzanką aby zaoszczędzić 19 km i pominąć 500 tys. Poznań, > > który generuje znaczny potok? > > Bardziej patrzałbym na 273, jako na magistrale towarową, oraz > alternatywę dla trasy "poznańskiej".
I tak wszystko co jedzie Wrocław - Szczecin pchane jest na nadodrzankę, a nawet są pociągi prywaciarzy które jada Poznań - Rzepin - Kostrzyn - Szczecin. Właśnie to linia "poznańska" ostatnio podpadła, do takiego stopnia, że w dzień powszedni w środku doby można trafić na 6-godzinną dziurę w ruchu towarowym.
> Wcisnąć czasami cokolwiek graniczy z cudem.
Tego bym nie powiedział ;) Może fakt, problem jest u nas, w Szczecinie, gdzie między Dąbiem a Regalicą przejeżdża 80% pociągów, ale to jest wąskie gardło na odcinku zaledwie 4 km, na dodatek z SBL-ką. Czy "nadodrzanka" będzie miała SBL, nie wiem. Jeżeli nie, przepustowość będzie zdecydowanie niższa w stosunku do 351.
> Nie wiadomo jeszcze jak będzie wyglądała kondycja dwóch "spółek > gigantów" pasażerskich. Jeżeli wszystko pójdzie w dobrą stronę i > nadal będą ze sobą tak konkurować, to na 351 będzie jeszcze > "gęściej".
Trzeba liczyć się z tym, ze kolejne spółki będą wchodzić na nasz rynek, tutaj szczególnie widzę miejsce dla DB.
-- Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids
> > Różnica 19 km. Specjalnie będziesz trasował pociąg pospieszny > > nadodrzanką aby zaoszczędzić 19 km i pominąć 500 tys. Poznań, > > który generuje znaczny potok? > > Bardziej patrzałbym na 273, jako na magistrale towarową, oraz > alternatywę dla trasy "poznańskiej".
I tak wszystko co jedzie Wrocław - Szczecin pchane jest na nadodrzankę, a nawet są pociągi prywaciarzy które jada Poznań - Rzepin - Kostrzyn - Szczecin. Właśnie to linia "poznańska" ostatnio podpadła, do takiego stopnia, że w dzień powszedni w środku doby można trafić na 6-godzinną dziurę w ruchu towarowym.
> Wcisnąć czasami cokolwiek graniczy z cudem.
Tego bym nie powiedział ;) Może fakt, problem jest u nas, w Szczecinie, gdzie między Dąbiem a Regalicą przejeżdża 80% pociągów, ale to jest wąskie gardło na odcinku zaledwie 4 km, na dodatek z SBL-ką. Czy "nadodrzanka" będzie miała SBL, nie wiem. Jeżeli nie, przepustowość będzie zdecydowanie niższa w stosunku do 351.
> Nie wiadomo jeszcze jak będzie wyglądała kondycja dwóch "spółek > gigantów" pasażerskich. Jeżeli wszystko pójdzie w dobrą stronę i > nadal będą ze sobą tak konkurować, to na 351 będzie jeszcze > "gęściej".
Trzeba liczyć się z tym, ze kolejne spółki będą wchodzić na nasz rynek, tutaj szczególnie widzę miejsce dla DB.
-- Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids
Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids