Forum

Kolejowa paranoja trwa dalej. Trasa jest przejezdna,...

Polskie Linie Kolejowe zapewniły wczoraj, że szlak Słupsk - Szczecinek jest bezpieczny. Przewozy Regionalne wstrzymują jednak ruch pociągów i pasażerowie cierpią. Są głosy, że przewoźnik chce się pozbyć tej linii.
MaK napisał(a):

> > Tak i jest to zrozumiałe. >  > A mi się zdawało, że reforma ma na celu usprawnienie działania > spółki (-ek), formy lub przedsiębiorstwa...

W przypadku PKP podstawowym elementem był podział tak aby na krajowe tory mogły wejść prywatne spółki (otworzenie rynku). Problemem jest to, że PLK podlega pod PKP co można było przeczytać nie raz o "upustach" dla PKP Cargo. Właściwym rozwiązaniem powinna być PLK niezależna, bez bratania się z PKP.

> Której nikt nie potrafi normalnie wynegocjować, sporządzić i > podpisać.

Wcześniej jak widziałem nie było problemów z wystawieniem wzmocnionych składów. Lukasy nawet pisał, że w tamtym roku były, a teraz nie ma. Widać zaczynają kombinować, więc następna umowa powinna ten "błąd" wyeliminować. Nikt na dzień dobry nie jest od razu alfą i omegą.

> I robi sobie przy tym co chce.

Na pewno robi to lepiej niż układanie rozkładów "pod kojerzay", czyli pociąg o 6 i 18.

> Czyli przeciw PR również?

Przeciw KZ jeżeli miałaby być oddzielna taryfa.

> PIC i PR, to dwie oddzielne spółki, które ramie w ramie walczą o > miano "największego kolejowego betonu".

Tylko PR jest "sam" i o tego klienta walczy. A co robi PIC? Gada o "złej konkurencji" i zasłania się Januszkiem w ministerstwie, a przynajmniej ten ich broni.

-- Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids

Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids