Forum
Możliwość pisania na forum dostępna jest tylko dla zalogowanych użytkowników.
Pociągiem do Trzebieży-ZAPOMNIJCIE!
wysłane przez Mareczek 5
Bodek napisał(a):
> No bez przesady. Na Pogodnie od peronu do tramu masz góra 100 metrów, > a stamtąd doskonały dojazd w głąb Pogodna i na Krzekowo.
Autobus-pociąg-tramwaj-autobus. Wersja autobus-tramwaj lub autobus-autobus jest chyba bardziej przyjazna dla pasażera.
> Poza tym w > zasięgu 5 minut od przystanku SKM kilka wydziałów uniwerku i póki > co stadion Pogoni.
Uniwerek fakt, tylko ilu osobom dopasujesz? Jaki potok wygenerujesz? Stadion generuje w czasie meczu, tj. zapełnisz jeden pociąg tam i powrót w ciągu tygodnia.
> No tak - rozumiem że wg Ciebie autobus/tramwaj wysadza wszystkich > zainteresowanych bezpośrednio pod drzwiami budynków do których > zmierzają?
W dużej mierze. Przystanki są raczej zlokalizowane (jeżeli to możliwe) w pobliżu dużych generatorów potoków.
> Np. pod Akademią Medyczną? Poproszę o numer tej linii ;)
Rozumiem że mówisz o Powstańców -> 4/11/12. Z pociągu jest bliżej o całe 50 metrów. Do szpitala z pociągu już drałujesz, a tramwaj dowozi pod sam budynek.
> Wbrew pozorom Kołłątaja i Plac Rodła to tylko przyczółki od > których pasażerowie codziennie kontynuują podróże w dalsze > zakątki miasta po przesiadce z polickich autobusów. > Bo chyba nie chcesz mi powiedzieć, że wszyscy tam kończą i dalej > idą pieszo?
Jak Maciek pokazał, rejon Placu Rodła jest dla wielu policzan obszarem docelowym. A nawet jeżeli kontynuujemy to mamy do wyboru cała gamę linii tramwajowych, od 1 po 12, i pospiesznych, od A do G.
> A skoro nie, to czemu uważasz, że Turzyn to złe miejsce na > przesiadkę lub po prostu wysiadkę? Stamtąd już zupełnie blisko do > Krzywoustego i Piastów (kolejne wydziały ZUT i uniwerku).
800 metrów. Doliczając światła masz spacerek ok. 10 minut. Z tramwaju idziesz 2 minuty?
> A jak ktoś > będzie bardzo zdeterminowany, to od biedy może sobie 75 podjechać do > Piastów, czy w kierunku Bramy.
Ludzie raczej wolą tramwaj na Basenie co 3 minuty niż niewiadome 75 co 6-7 minut.
> Podkreślam, że w przypadku rejonów Turzyna zysk czasowy na SKM > względem autobusu wynosi około 20 minut! Myślę że to nie mało.
Samej SKM. A masz jeszcze dowóz, zapas czasowy na pociąg i przejście jak pisałem wyżej.
> Co do różnicy czasowej zgoda, ale to tylko kwestia czasu, gdy ta > korzyść się zmieni na ewidentną niekorzyść. > Przecież samochodów ciągle przybywa a dróg nie. A nawet te nowo > oddane odcinki pseudo-obwodnicy są beznadziejne bo kolizyjnie > przeprowadzone przez wszystkie węzły i traci się na nich kupę > czasu.
Tylko samą SKM-ką korków nie zmniejszysz. Tzn. może w jakimś tam minimalnym stopniu, ale prawie niezauważalnym. Chodzi o to, że transport publiczny musi być rozpatrywany w ujęciu całościowym. Co Ci z pociągu, którym dojedziesz do przystanku, gdzie następnie przechodzisz na tramwaj/autobus i nie wiesz kiedy przyjedzie, bo stoi w korku. Np. taka przesiadka na Niebuszewie na 12 nie jest jakąś pewną, bo wszystko stoi w korku na Giedroycia, analogicznie masz z 75 na Turzynie. W druga stronę, tj. na pociąg masz to samo.
Niezbedne jest wydzielenie pasów dla autobusów / torowisk / PAT-ów. A jak zaczniesz wydzialeć pasy to i sama komunikacja będzie bardziej atrakcyjna, szybsza no i pytanie czy ta SKM będzie aż tak potrzebna na korkujące się miasto.
-- Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids
> No bez przesady. Na Pogodnie od peronu do tramu masz góra 100 metrów, > a stamtąd doskonały dojazd w głąb Pogodna i na Krzekowo.
Autobus-pociąg-tramwaj-autobus. Wersja autobus-tramwaj lub autobus-autobus jest chyba bardziej przyjazna dla pasażera.
> Poza tym w > zasięgu 5 minut od przystanku SKM kilka wydziałów uniwerku i póki > co stadion Pogoni.
Uniwerek fakt, tylko ilu osobom dopasujesz? Jaki potok wygenerujesz? Stadion generuje w czasie meczu, tj. zapełnisz jeden pociąg tam i powrót w ciągu tygodnia.
> No tak - rozumiem że wg Ciebie autobus/tramwaj wysadza wszystkich > zainteresowanych bezpośrednio pod drzwiami budynków do których > zmierzają?
W dużej mierze. Przystanki są raczej zlokalizowane (jeżeli to możliwe) w pobliżu dużych generatorów potoków.
> Np. pod Akademią Medyczną? Poproszę o numer tej linii ;)
Rozumiem że mówisz o Powstańców -> 4/11/12. Z pociągu jest bliżej o całe 50 metrów. Do szpitala z pociągu już drałujesz, a tramwaj dowozi pod sam budynek.
> Wbrew pozorom Kołłątaja i Plac Rodła to tylko przyczółki od > których pasażerowie codziennie kontynuują podróże w dalsze > zakątki miasta po przesiadce z polickich autobusów. > Bo chyba nie chcesz mi powiedzieć, że wszyscy tam kończą i dalej > idą pieszo?
Jak Maciek pokazał, rejon Placu Rodła jest dla wielu policzan obszarem docelowym. A nawet jeżeli kontynuujemy to mamy do wyboru cała gamę linii tramwajowych, od 1 po 12, i pospiesznych, od A do G.
> A skoro nie, to czemu uważasz, że Turzyn to złe miejsce na > przesiadkę lub po prostu wysiadkę? Stamtąd już zupełnie blisko do > Krzywoustego i Piastów (kolejne wydziały ZUT i uniwerku).
800 metrów. Doliczając światła masz spacerek ok. 10 minut. Z tramwaju idziesz 2 minuty?
> A jak ktoś > będzie bardzo zdeterminowany, to od biedy może sobie 75 podjechać do > Piastów, czy w kierunku Bramy.
Ludzie raczej wolą tramwaj na Basenie co 3 minuty niż niewiadome 75 co 6-7 minut.
> Podkreślam, że w przypadku rejonów Turzyna zysk czasowy na SKM > względem autobusu wynosi około 20 minut! Myślę że to nie mało.
Samej SKM. A masz jeszcze dowóz, zapas czasowy na pociąg i przejście jak pisałem wyżej.
> Co do różnicy czasowej zgoda, ale to tylko kwestia czasu, gdy ta > korzyść się zmieni na ewidentną niekorzyść. > Przecież samochodów ciągle przybywa a dróg nie. A nawet te nowo > oddane odcinki pseudo-obwodnicy są beznadziejne bo kolizyjnie > przeprowadzone przez wszystkie węzły i traci się na nich kupę > czasu.
Tylko samą SKM-ką korków nie zmniejszysz. Tzn. może w jakimś tam minimalnym stopniu, ale prawie niezauważalnym. Chodzi o to, że transport publiczny musi być rozpatrywany w ujęciu całościowym. Co Ci z pociągu, którym dojedziesz do przystanku, gdzie następnie przechodzisz na tramwaj/autobus i nie wiesz kiedy przyjedzie, bo stoi w korku. Np. taka przesiadka na Niebuszewie na 12 nie jest jakąś pewną, bo wszystko stoi w korku na Giedroycia, analogicznie masz z 75 na Turzynie. W druga stronę, tj. na pociąg masz to samo.
Niezbedne jest wydzielenie pasów dla autobusów / torowisk / PAT-ów. A jak zaczniesz wydzialeć pasy to i sama komunikacja będzie bardziej atrakcyjna, szybsza no i pytanie czy ta SKM będzie aż tak potrzebna na korkujące się miasto.
-- Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids
Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids