Forum
Możliwość pisania na forum dostępna jest tylko dla zalogowanych użytkowników.
Pociągiem do Trzebieży-ZAPOMNIJCIE!
wysłane przez Bodek
Mareczek napisał(a):
> Autobus-pociąg-tramwaj-autobus. Wersja autobus-tramwaj lub > autobus-autobus jest chyba bardziej przyjazna dla pasażera. >
To jasne, nie jest jednak powiedziane, że wszyscy będą zmuszeni do tak rozbudowanych przesiadek. Przecież Police to nie tylko Os. Chemik. Poza tym po drodze jest kilka szczecińskich dzielnic położonych w bezpośrednim sąsiedztwie linii kolejowej. Myślę, że docelowo one też wygenerują popyt na przewozy.
> Uniwerek fakt, tylko ilu osobom dopasujesz? Jaki potok wygenerujesz? > Stadion generuje w czasie meczu, tj. zapełnisz jeden pociąg tam i > powrót w ciągu tygodnia.
Jasne że sami studenci jadący na Mickiewicza nie zapełnią kilku, czy kilkunastu pociągów, podobnie z kibicami, czy innymi grupami społecznymi. No ale na szczęście Pogodno to nie jedyny przystanek na tej linii.
> > W dużej mierze. Przystanki są raczej zlokalizowane (jeżeli to > możliwe) w pobliżu dużych generatorów potoków.
No dobra, są bardzo blisko, ale bez podejścia rzadko kiedy się obywa, więc to nie powinien być jakiś mocny argument. >
> Jak Maciek pokazał, rejon Placu Rodła jest dla wielu policzan > obszarem docelowym. A nawet jeżeli kontynuujemy to mamy do wyboru > cała gamę linii tramwajowych, od 1 po 12, i pospiesznych, od A do G.
Tak czy inaczej dużo ludzi się przesiada. A to, plus jazda przez centrum niezbyt szybkim (w naszych warunkach) tramwajem, powoduje, że bilans czasowy podróży w przypadku miejsc położonych w pobliżu stacji SKM wychodzi na + dla kolejki.
> > > A skoro nie, to czemu uważasz, że Turzyn to złe miejsce na > > przesiadkę lub po prostu wysiadkę? Stamtąd już zupełnie blisko > do > > Krzywoustego i Piastów (kolejne wydziały ZUT i uniwerku). > > 800 metrów. Doliczając światła masz spacerek ok. 10 minut. Z > tramwaju idziesz 2 minuty? > Znam co najmniej kilka osób, które wolą dołożyć 3 minuty spaceru, aby jechać na siedząco np. kolejką, niż 3 minuty krócej ale w zatłoczonym autobusie, nierzadko na stojąco.
> Tylko samą SKM-ką korków nie zmniejszysz. Tzn. może w jakimś tam > minimalnym stopniu, ale prawie niezauważalnym.
SKM korków nie rozładuje, ale nie zrobią tego także autobusy, które wręcz przeciwnie - będą jeździć coraz wolniej, bo aut ciągle przybywa, a bus pasów na kierunku polickim pewnie do 2050 nie doczekamy.
Chodzi o to, że > transport publiczny musi być rozpatrywany w ujęciu całościowym. Co > Ci z pociągu, którym dojedziesz do przystanku, gdzie następnie > przechodzisz na tramwaj/autobus i nie wiesz kiedy przyjedzie, bo stoi w > korku. Np. taka przesiadka na Niebuszewie na 12 nie jest jakąś > pewną, bo wszystko stoi w korku na Giedroycia, analogicznie masz z 75 > na Turzynie. W druga stronę, tj. na pociąg masz to samo.
Zgoda, ale na to wpływu nie mamy i nie będziemy mieć. Jak już wyżej wspomniałem - bus pasy w Szczecinie w najbliższym czasie to mrzonka (abstrahując od krótkiego odcinka przy Kaskadzie który jest zatwierdzony). Torów na Wyzwolenia też nikt Ci nie wydzieli, bo najważniejsi w tym mieście są kierowcy i ich wspaniałe maszyny :)
> > Niezbedne jest wydzielenie pasów dla autobusów / torowisk / PAT-ów. > A jak zaczniesz wydzialeć pasy to i sama komunikacja będzie bardziej > atrakcyjna, szybsza no i pytanie czy ta SKM będzie aż tak potrzebna > na korkujące się miasto.
Wydzielmy te pasy i torowiska, to pogadamy. Jestem jak najbardziej ZA!
> Autobus-pociąg-tramwaj-autobus. Wersja autobus-tramwaj lub > autobus-autobus jest chyba bardziej przyjazna dla pasażera. >
To jasne, nie jest jednak powiedziane, że wszyscy będą zmuszeni do tak rozbudowanych przesiadek. Przecież Police to nie tylko Os. Chemik. Poza tym po drodze jest kilka szczecińskich dzielnic położonych w bezpośrednim sąsiedztwie linii kolejowej. Myślę, że docelowo one też wygenerują popyt na przewozy.
> Uniwerek fakt, tylko ilu osobom dopasujesz? Jaki potok wygenerujesz? > Stadion generuje w czasie meczu, tj. zapełnisz jeden pociąg tam i > powrót w ciągu tygodnia.
Jasne że sami studenci jadący na Mickiewicza nie zapełnią kilku, czy kilkunastu pociągów, podobnie z kibicami, czy innymi grupami społecznymi. No ale na szczęście Pogodno to nie jedyny przystanek na tej linii.
> > W dużej mierze. Przystanki są raczej zlokalizowane (jeżeli to > możliwe) w pobliżu dużych generatorów potoków.
No dobra, są bardzo blisko, ale bez podejścia rzadko kiedy się obywa, więc to nie powinien być jakiś mocny argument. >
> Jak Maciek pokazał, rejon Placu Rodła jest dla wielu policzan > obszarem docelowym. A nawet jeżeli kontynuujemy to mamy do wyboru > cała gamę linii tramwajowych, od 1 po 12, i pospiesznych, od A do G.
Tak czy inaczej dużo ludzi się przesiada. A to, plus jazda przez centrum niezbyt szybkim (w naszych warunkach) tramwajem, powoduje, że bilans czasowy podróży w przypadku miejsc położonych w pobliżu stacji SKM wychodzi na + dla kolejki.
> > > A skoro nie, to czemu uważasz, że Turzyn to złe miejsce na > > przesiadkę lub po prostu wysiadkę? Stamtąd już zupełnie blisko > do > > Krzywoustego i Piastów (kolejne wydziały ZUT i uniwerku). > > 800 metrów. Doliczając światła masz spacerek ok. 10 minut. Z > tramwaju idziesz 2 minuty? > Znam co najmniej kilka osób, które wolą dołożyć 3 minuty spaceru, aby jechać na siedząco np. kolejką, niż 3 minuty krócej ale w zatłoczonym autobusie, nierzadko na stojąco.
> Tylko samą SKM-ką korków nie zmniejszysz. Tzn. może w jakimś tam > minimalnym stopniu, ale prawie niezauważalnym.
SKM korków nie rozładuje, ale nie zrobią tego także autobusy, które wręcz przeciwnie - będą jeździć coraz wolniej, bo aut ciągle przybywa, a bus pasów na kierunku polickim pewnie do 2050 nie doczekamy.
Chodzi o to, że > transport publiczny musi być rozpatrywany w ujęciu całościowym. Co > Ci z pociągu, którym dojedziesz do przystanku, gdzie następnie > przechodzisz na tramwaj/autobus i nie wiesz kiedy przyjedzie, bo stoi w > korku. Np. taka przesiadka na Niebuszewie na 12 nie jest jakąś > pewną, bo wszystko stoi w korku na Giedroycia, analogicznie masz z 75 > na Turzynie. W druga stronę, tj. na pociąg masz to samo.
Zgoda, ale na to wpływu nie mamy i nie będziemy mieć. Jak już wyżej wspomniałem - bus pasy w Szczecinie w najbliższym czasie to mrzonka (abstrahując od krótkiego odcinka przy Kaskadzie który jest zatwierdzony). Torów na Wyzwolenia też nikt Ci nie wydzieli, bo najważniejsi w tym mieście są kierowcy i ich wspaniałe maszyny :)
> > Niezbedne jest wydzielenie pasów dla autobusów / torowisk / PAT-ów. > A jak zaczniesz wydzialeć pasy to i sama komunikacja będzie bardziej > atrakcyjna, szybsza no i pytanie czy ta SKM będzie aż tak potrzebna > na korkujące się miasto.
Wydzielmy te pasy i torowiska, to pogadamy. Jestem jak najbardziej ZA!
Re: Pociągiem do Trzebieży? Zapomnijcie!
· 13 lat temu ·
Bodek