Forum
Możliwość pisania na forum dostępna jest tylko dla zalogowanych użytkowników.
Wyborcze obietnice
wysłane przez Luke_Police 163
Jasiek napisał(a):
> Znowu pomysł kolei miejskiej wspaniale pomysł dobry i tyle, ale > trudny do zrealizowania.
Otóż to. Pomysł dobry, ale hasło samo w sobie dosyć populistyczne, gdyż kandydat nie podał choćby wstępnej analizy kosztów i zakresu realizacji, którą można by porównać z kosztami wybudowania SST. Twierdzenie, że SKM byłaby tańsza w realizacji niż SST jest w mojej opinii mijaniem się z prawdą, o ile pan Wijas ma na myśli coś więcej niż pociągi obsługujące coś więcej niż aktualnie czynne dworce i przystanki (Główny, Dąbie, Zdroje, Gumieńce, Port itd.). Napiszę mniej więcej to, co pisałem na etapie rozmów prywatnych rozważających czy warto utworzyć ten wątek. Jeżeli chcielibyśmy mieć SST z prawdziwego zdarzenia, to w przypadku rozważań dotyczących uruchomienia pociągów SKM na wspomnianej przez kandydata linii trzebieskiej (na odcinku od Głównego do Polic) należałoby: - wyremontować budynki dworcowe lub wyburzyć je i zbudować nowe od podstaw; - uruchomić oba tory na całej trasie SKM czyli w przypadku linii trzebieskiej poprawić stan techniczny toru używanego obecnie (tak, aby SKM mógł jeździć przynajmniej z prędkością 70km/h pomiędzy przystankami) oraz całkowicie kompleksowo wyremontować drugi tor; - odbudować mniejsze przystanki na trasie i ich infrastrukturę (perony, wiaty, dojścia z miasta - chodniki umożliwiające dojazd wózkiem inwalidzkim lub dziecięcym, a nie tak jak to jest obecnie - ścieżka przez krzaki); - zakupić nowy lub używany tabor wysokiej jakości do obsługi SKM; - zainwestować w zintegrowany system sprzedaży biletów (Elektroniczna karta miejska, automaty biletowe na stacjach lub we wszystkich pojazdach poruszających się na trasie SKM); - odbudować/wyremontować infrastrukturę towarzyszącą: wiadukty, kładki, trakcję elektryczną, podstacje energetyczne; - wybudować zajezdnię/bazę/stację obsługi pociągów SKM; - zatrudnić pracowników do obsługi kas, maszynistów, konduktorów, pracowników zaplecza technicznego...
... można by tak wymieniać dalej w nieskończoność, im więcej napiszę, tym bardziej widać jakie kosztochłonne są to zadania i ile czasu trwałaby ich realizacja. Dlatego też koncepcja SKM jest może chwytliwym hasłem i dobrą kiełbasą wyborczą, ale koszty i czas jej realizacji zapewne przekroczyłby możliwości budżetowe miasta i czas trwania kadencji kandydata. Jednym słowem, kandydat zastosował populizm.
> Zresztą kolej miejska prawdopodobnie > nigdy nie dotrze do Słonecznego i dalej, no chyba że przez > Dąbie, gdyż jak wiadomo za przystankiem osobowym Zdroje > Dworzec, po prawej stronie jadąc do Dąbia stoi Selgros, który > skutecznie przeszkadza już w wybudowaniu skrętu w kierunku > Słonecznego.
No tak, skupiłem się na linii trzebieskiej, a przecież jest jeszcze Słoneczne, Dąbie, Zdunowo, Gumieńce, Podjuchy, Klucz...
> Wolę Pana Krzystka i kontynuację > obecnego kierunku inwestycyjnego w km niż znowu zgaduj zgadulę.
I tu chyba przyznałbym Ci rację, ale jako, że mieszkam w Policach, prezydenta Szczecina wybierał nie będę
-- - Do wentylatora przetwornicy statycznej wlazł mały kotek i nie może wyjść.
- Spoko, zamontujemy ją w tramwaju i włączymy, to stamtąd wyfrunie.
> Znowu pomysł kolei miejskiej wspaniale pomysł dobry i tyle, ale > trudny do zrealizowania.
Otóż to. Pomysł dobry, ale hasło samo w sobie dosyć populistyczne, gdyż kandydat nie podał choćby wstępnej analizy kosztów i zakresu realizacji, którą można by porównać z kosztami wybudowania SST. Twierdzenie, że SKM byłaby tańsza w realizacji niż SST jest w mojej opinii mijaniem się z prawdą, o ile pan Wijas ma na myśli coś więcej niż pociągi obsługujące coś więcej niż aktualnie czynne dworce i przystanki (Główny, Dąbie, Zdroje, Gumieńce, Port itd.). Napiszę mniej więcej to, co pisałem na etapie rozmów prywatnych rozważających czy warto utworzyć ten wątek. Jeżeli chcielibyśmy mieć SST z prawdziwego zdarzenia, to w przypadku rozważań dotyczących uruchomienia pociągów SKM na wspomnianej przez kandydata linii trzebieskiej (na odcinku od Głównego do Polic) należałoby: - wyremontować budynki dworcowe lub wyburzyć je i zbudować nowe od podstaw; - uruchomić oba tory na całej trasie SKM czyli w przypadku linii trzebieskiej poprawić stan techniczny toru używanego obecnie (tak, aby SKM mógł jeździć przynajmniej z prędkością 70km/h pomiędzy przystankami) oraz całkowicie kompleksowo wyremontować drugi tor; - odbudować mniejsze przystanki na trasie i ich infrastrukturę (perony, wiaty, dojścia z miasta - chodniki umożliwiające dojazd wózkiem inwalidzkim lub dziecięcym, a nie tak jak to jest obecnie - ścieżka przez krzaki); - zakupić nowy lub używany tabor wysokiej jakości do obsługi SKM; - zainwestować w zintegrowany system sprzedaży biletów (Elektroniczna karta miejska, automaty biletowe na stacjach lub we wszystkich pojazdach poruszających się na trasie SKM); - odbudować/wyremontować infrastrukturę towarzyszącą: wiadukty, kładki, trakcję elektryczną, podstacje energetyczne; - wybudować zajezdnię/bazę/stację obsługi pociągów SKM; - zatrudnić pracowników do obsługi kas, maszynistów, konduktorów, pracowników zaplecza technicznego...
... można by tak wymieniać dalej w nieskończoność, im więcej napiszę, tym bardziej widać jakie kosztochłonne są to zadania i ile czasu trwałaby ich realizacja. Dlatego też koncepcja SKM jest może chwytliwym hasłem i dobrą kiełbasą wyborczą, ale koszty i czas jej realizacji zapewne przekroczyłby możliwości budżetowe miasta i czas trwania kadencji kandydata. Jednym słowem, kandydat zastosował populizm.
> Zresztą kolej miejska prawdopodobnie > nigdy nie dotrze do Słonecznego i dalej, no chyba że przez > Dąbie, gdyż jak wiadomo za przystankiem osobowym Zdroje > Dworzec, po prawej stronie jadąc do Dąbia stoi Selgros, który > skutecznie przeszkadza już w wybudowaniu skrętu w kierunku > Słonecznego.
No tak, skupiłem się na linii trzebieskiej, a przecież jest jeszcze Słoneczne, Dąbie, Zdunowo, Gumieńce, Podjuchy, Klucz...
> Wolę Pana Krzystka i kontynuację > obecnego kierunku inwestycyjnego w km niż znowu zgaduj zgadulę.
I tu chyba przyznałbym Ci rację, ale jako, że mieszkam w Policach, prezydenta Szczecina wybierał nie będę
-- - Do wentylatora przetwornicy statycznej wlazł mały kotek i nie może wyjść.
- Spoko, zamontujemy ją w tramwaju i włączymy, to stamtąd wyfrunie.
Technik serwisu :)
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.