Forum
Możliwość pisania na forum dostępna jest tylko dla zalogowanych użytkowników.
Nowości w serwisie
Ostatnimi czasy w naszym serwisie zachodzą dość gruntowne zmiany. Z okazji nadejścia wiosny mamy przyjemność przekazać Wam do dyspozycji nowy serwis w ramach naszego portalu. Nową część można znaleźć pod adresem statki.mkm.szczecin.pl.
wysłane przez Luke_Police 163
stoch napisał(a):
> No PKS to nie najgorszy pomysł :)
Gdyby powstał komisowy dział PKS, byłby to z pewnością najbardziej pesymistyczny dział tego serwisu. Co miesiąc mielibyśmy informacje o cięciach kursów w rozkładzie jazdy i wypieraniu kolejnych połączeń przez prywatne busy. Jeżeli dział byłby ogólnopolski, z pewnością kilka razy w roku pojawiłyby się informacje o likwidacji/upadłości/bankructwie kolejnego PKS-u. Prawda jest taka, że komunikacja podmiejska PKS powinna funkcjonować na podobnych zasadach jak miejska, czyli być dotowana przez samorządy na zasadzie stawki za wozokm dla przewoźnika, który spełnił warunki i wygrał przetarg. PKS-y które w takich gminach działają (w naszych okolicach należą do nich Dobra, Gryfino i Kołbaskowo, a więc PKS Szczecin) mają to szczęście przyzwoicie trzymać się na rynku. Pozostałe systematycznie się kurczą, likwidując kolejne nieopłacalne połączenia oraz wyeksploatowane autobusy, do czego w dużej mierze przyczynia się nieuczciwa konkurencja prywatnych firm, a także błędy popełniane przez zarządy firm PKS.
-- "Po tramwaj przyjechał zapasowy motorniczy, który zawiózł go do zajezdni" - Gazeta Wyborcza o zgubionym na trasie wagonie T6A2D.
> No PKS to nie najgorszy pomysł :)
Gdyby powstał komisowy dział PKS, byłby to z pewnością najbardziej pesymistyczny dział tego serwisu. Co miesiąc mielibyśmy informacje o cięciach kursów w rozkładzie jazdy i wypieraniu kolejnych połączeń przez prywatne busy. Jeżeli dział byłby ogólnopolski, z pewnością kilka razy w roku pojawiłyby się informacje o likwidacji/upadłości/bankructwie kolejnego PKS-u. Prawda jest taka, że komunikacja podmiejska PKS powinna funkcjonować na podobnych zasadach jak miejska, czyli być dotowana przez samorządy na zasadzie stawki za wozokm dla przewoźnika, który spełnił warunki i wygrał przetarg. PKS-y które w takich gminach działają (w naszych okolicach należą do nich Dobra, Gryfino i Kołbaskowo, a więc PKS Szczecin) mają to szczęście przyzwoicie trzymać się na rynku. Pozostałe systematycznie się kurczą, likwidując kolejne nieopłacalne połączenia oraz wyeksploatowane autobusy, do czego w dużej mierze przyczynia się nieuczciwa konkurencja prywatnych firm, a także błędy popełniane przez zarządy firm PKS.
-- "Po tramwaj przyjechał zapasowy motorniczy, który zawiózł go do zajezdni" - Gazeta Wyborcza o zgubionym na trasie wagonie T6A2D.
Technik serwisu :)