Forum
Możliwość pisania na forum dostępna jest tylko dla zalogowanych użytkowników.
Co z tym Ganzem?
wysłane przez Bodek
sissicone napisał(a):
> Witajcie, > > nie zastanawia Was fakt co się dzieje z Ganzem?
Problem z Ganzem polega na tym, że zarząd PR po wykolejeniu wagonu woli dmuchać na zimne. W związku z tym, prześledzono historię tego pojazdu i stwierdzono, że w obecnej sytuacji nie można wystawić mu świadectwa bezpieczeństwa.
Nasz Ganz ostatnią naprawę rewizyjną przeszedł 21 lat temu i była to jego bodajże 11 naprawa od przyjęcia na ilostan PKP w 1973 roku.
Kwestie napraw i okresów międzynaprawczych pojazdów trakcyjnych uregulowane są w odpowiednim rozporządzeniu Ministra Infrastruktury. W związku z tym uznano, że pojazd kwalifikuje się do naprawy głównej (NG), a ta jak wiadomo ma bardzo szeroki zakres, co oznacza że będzie dużo kosztować - z pewnością ponad 1 mln zł.
Problemem jest też brak dokumentacji techniczno-ruchowej DTR, na której podstawie można by opracować DSU (dokumentację systemu utrzymania) pojazdu, wymaganą wspomnianym rozporządzeniem.
W bieżącym roku UM raczej nie znajdzie kasy na NG wagonu, ale z pewnością zostaną podjęte kroki w celu pozyskania DTR i zlecenia opracowania DSU. W następnej kolejności - mam nadzieję że najpóźniej w 2012 roku, możliwe będzie rozpisanie przetargu na naprawę wagonu.
> Witajcie, > > nie zastanawia Was fakt co się dzieje z Ganzem?
Problem z Ganzem polega na tym, że zarząd PR po wykolejeniu wagonu woli dmuchać na zimne. W związku z tym, prześledzono historię tego pojazdu i stwierdzono, że w obecnej sytuacji nie można wystawić mu świadectwa bezpieczeństwa.
Nasz Ganz ostatnią naprawę rewizyjną przeszedł 21 lat temu i była to jego bodajże 11 naprawa od przyjęcia na ilostan PKP w 1973 roku.
Kwestie napraw i okresów międzynaprawczych pojazdów trakcyjnych uregulowane są w odpowiednim rozporządzeniu Ministra Infrastruktury. W związku z tym uznano, że pojazd kwalifikuje się do naprawy głównej (NG), a ta jak wiadomo ma bardzo szeroki zakres, co oznacza że będzie dużo kosztować - z pewnością ponad 1 mln zł.
Problemem jest też brak dokumentacji techniczno-ruchowej DTR, na której podstawie można by opracować DSU (dokumentację systemu utrzymania) pojazdu, wymaganą wspomnianym rozporządzeniem.
W bieżącym roku UM raczej nie znajdzie kasy na NG wagonu, ale z pewnością zostaną podjęte kroki w celu pozyskania DTR i zlecenia opracowania DSU. W następnej kolejności - mam nadzieję że najpóźniej w 2012 roku, możliwe będzie rozpisanie przetargu na naprawę wagonu.
Re: Co z tym Ganzem?
· 12 lat temu ·
Bodek