sissicone napisał(a):

> Witajcie, >  > nie zastanawia Was fakt co się dzieje z Ganzem?

Problem z Ganzem polega na tym, że zarząd PR po wykolejeniu wagonu woli dmuchać na zimne. W związku z tym, prześledzono historię tego pojazdu i stwierdzono, że w obecnej sytuacji nie można wystawić mu świadectwa bezpieczeństwa.

Nasz Ganz ostatnią naprawę rewizyjną przeszedł 21 lat temu i była to jego bodajże 11 naprawa od przyjęcia na ilostan PKP w 1973 roku.

Kwestie napraw i okresów międzynaprawczych pojazdów trakcyjnych uregulowane są w odpowiednim rozporządzeniu Ministra Infrastruktury. W związku z tym uznano, że pojazd kwalifikuje się do naprawy głównej (NG), a ta jak wiadomo ma bardzo szeroki zakres, co oznacza że będzie dużo kosztować - z pewnością ponad 1 mln zł.

Problemem jest też brak dokumentacji techniczno-ruchowej DTR, na której podstawie można by opracować DSU (dokumentację systemu utrzymania) pojazdu, wymaganą wspomnianym rozporządzeniem.

W bieżącym roku UM raczej nie znajdzie kasy na NG wagonu, ale z pewnością zostaną podjęte kroki w celu pozyskania DTR i zlecenia opracowania DSU. W następnej kolejności - mam nadzieję że najpóźniej w 2012 roku, możliwe będzie rozpisanie przetargu na naprawę wagonu.