Forum

Powstała Zachodnia Grupa Zakupowa

Jak dowiedział się "Rynek Kolejowy", pięć zachodnich województw utworzyło nową grupę zakupową, w celu wykorzystania środków z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na zakup 29 pociągów dla połączeń międzywojewódzkich.

wysłane przez Bodek

marko napisał(a):

> pioko17 napisał(a):

>  > > Dlaczego ma nie być np. połączenia Wrocławia ze > > Szczecinem przez Zieloną Górę, >  > Bo po takim przejeździe nadodrzanką, ten nowy nabytek, > będzie się nadawał do muzeum jako zabytek. Poza tym tu > chodzi o IR, a nadodrzanka z obecnymi prędkościami się nie > nadaje dla pociągów IR.

Nie prawda, nie będzie obsługiwał żadnych poc. IR. Tabor ten ma obsługiwać połączenia międzyregionalne na trasach łączących co najmniej 2 województwa. Czyli przejmie obsługę części dzisiejszych pociągów Regio Poznań - Kołobrzeg i Poznań - Szczecin oraz dodatkowo Szczecin - Świnoujście jako wydłużenie relacji do i z Poznania.

Dla naszego województwa ma przypaść od 6 do max. 8 EZT. Ostateczna ilość będzie zależała od możliwości finansowych województwa, bo przecież trzeba mieć wkład własny.

Nadodrzanka nie była przez nas brana pod uwagę ze względu na jej fatalny stan techniczny (rewitalizacja póki co nie obejmuje odcinka Rzepin - Szczecin) oraz na możliwości finansowe województwa. Chcąc zapewnić obsługę choćby 3 par pociągów Sz-n - Zielona Góra należałoby dokupić co najmniej dwie dodatkowe jednostki, a na to nie będzie u nas kasy. Być może Lubuskie będzie chciało takich pociągów i zakupi tabor dla tej linii - tego na razie nie wiem.

Teoretycznie pociągi mogłyby jeździć w relacjach nawet do Wrocławia, czy Kłodzka, ale nauczeni doświadczeniem z problemów z kursowaniem pociągów Regio w bardzo długich relacjach (do Wrocka), dążymy do tego, by relacje obsługiwane z naszego terenu biegły nie dalej niż do Wielkopolski i Lubuskiego (od nowego RJ nie będzie więc już pociągów Regio ze Szczecina do Wrocławia).