Forum

Jak ciachną nam pociągi w regionie

Najbardziej ucierpi wschodnia część województwa. Z informacji "Gazety" wynika, że właśnie tam od grudnia zlikwidowanych będzie najwięcej połączeń. Znamy też inne szczegóły rozkładu jazdy na 2012 r.

wysłane przez Bodek

Korczian napisał(a):

> Szkoda szlaku Sławno - Darłowo. Przywrócili tam kolej > kilka lat temu, a teraz chcą ją zlikwidować. Wtopa.

Głównym problemem tej linii jest konieczność podsyłania taboru do jej obsługi z Kołobrzegu w porach zdecydowanie nie atrakcyjnych dla ludzi. W efekcie te dwa pociągi (Kołobrzeg - Sławno i powrotny) mają rentowność rzędu 2 i 7%, podczas gdy pociągi na trasie Sławno - Darłowo średnio mają około 25% (wśród nich są takie co mają 15% i takie na 39%). Oczywiście gdyby tę rentowność liczyć tylko dla sezonu letniego, byłaby jeszcze wyższa.

Innym powodem likwidacji jest zapis z nowej ustawy o publicznym transporcie zbiorowym mówiący że za organizację transportu na obszarze jednego powiatu, bądź dwóch sąsiadujących gmin odpowiada powiat, jedna z gmin lub związek gminny. Nie wyklucza to organizacji transportu przez województwo, ale jasno pokazuje kto powinien dofinansowywać te przewozy.

Ja mimo wszystko mam nadzieję ze pociągi na tę linię jeszcze wrócą.
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.
Jak ciachną nam pociągi w regionie · 12 lat temu · Korczian
Re: Jak ciachną nam pociągi w regionie · 12 lat temu · lukien213
Re: Jak ciachną nam pociągi w regionie · 12 lat temu · Korczian
Re: Jak ciachną nam pociągi w regionie · 12 lat temu · lukien213
Re: Jak ciachną nam pociągi w regionie · 12 lat temu · lukien213
Re: Jak ciachną nam pociągi w regionie · 12 lat temu · eReNWalcz
Re: Jak ciachną nam pociągi w regionie · 12 lat temu · Bodek
Szczecin-Szczecinek · 12 lat temu · volvob10ma
Re: Szczecin-Szczecinek · 12 lat temu · Bodek