volvob10ma napisał(a):

> Pytanie do autora (ewentualnie osób które jechały > którymś z kursów) - jak wygląda frekwencja?

Frekwencja była dość dobra, gdyż prawie wszystkie miejsca siedzące były zajęte, a najwięcej podróżnych jechało właśnie do Wałcza gdzie mieszkają, lub do Prostyni na grzyby. Biorąc pod uwagę, że praktycznie cały przód pojazdu był przeznaczony dla osób, które pochodziły ze środowiska urzędowego i zapewne w jutrzejszych kursach już ich nie będzie, wziąć należy pod uwagę też to, że mamy weekend, i ludzie nie jeżdżą jeszcze do szkół, czy też do pracy. Dzisiejsze przejazdy służyły wyłącznie zareklamowaniu całej inwestycji (tuż za Kaliszem Pomorskim, w kierunku Wałcza była 30 minutowa litania na temat, "Ile my to nie wydaliśmy", i inne szczegóły na temat modernizacji linii). Oczywiście nie brakowało odświętnego wystroju "smerfa". Wnętrze całe w balonikach PR-ów, a od końca do końca składu biegały dzieci rozdające PR-owe cukierki, naklejki i inne gadżety. Każdy pasażer otrzymał również dwa foldery na temat modernizacji linii 402, oraz 403, a także budowy łącznicy do portu lotniczego w Goleniowie (potem jeszcze załapałem się na książeczkę o kulturze Wkingów). Dodam na zakończenie, że przejazd odbył się w bardzo miłej atmosferze, bez opóźnień, a pasażerowie byli bardzo zadowoleni z reaktywacji tego połączenia. Jako ciekawostkę dopowiem, że w pociągu została przedstawiona możliwość uruchomienia w przyszłości bezpośredniego połączenia Szczecin Główny - Bydgoszcz Główna, ale to zależy już od pasażerów, którzy będą przez drużynę pociągów na tej trasie dokładnie liczeni, gdyż będzie to głównym odniesieniem w wyniku powodzenia całego projektu. W Pile byłem jeszcze z 4 godzinki, i po przyjeździe kolejnego pociągu ze Szczecina nie było już tak dużo ludzi. Ostatni człon był pusty.

-- Kolejowy licznik kilometrów 2012 : 6408km
www.zkmk.org