Forum
Możliwość pisania na forum dostępna jest tylko dla zalogowanych użytkowników.
Zachodniopomorskie kupi 7 ezetów od Przewozów Regionalnych
Województwo zachodniopomorskie rozstrzygnęło przetarg na zakup 7 używanych elektrycznych zespołów trakcyjnych z ważnym świadectwem sprawności technicznej. Wybrana została oferta Przewozów Regionalnych.
wysłane przez Korczian
lukien213 napisał(a):
> Można, ale popatrzmy na kwoty: siedem jednostek - 7,5mln, do > tego modernizacja jednej to około 8 mln (tyle wyszło dla > AKŁ) czyli w sumie mamy 63,5 mln. Kupa Forsy. > > Teraz policzmy inaczej. Dla przykładu ELF dwuczłonowy to 11 > mln, a 3 członowy 16 mln. Można nieco dołożyć i kupić 5 > ELFów: trzy "trójki" i dwie "dwójki" za około 70 mln > według tych cen co podałem. I mamy nowy tabor, z gwarancją, > który na pewno przyciągnie pasażerów.
Nie zaprzeczę. Reanimacja trupa nie jest tania mimo wszystko. Na pewno nie ma sensu modernizować wszystkich. Modernie poddać kilka mniej dobitych, wykupić SPOTy (mimo pewnych niedociągnięć są dość dobrymi pojazdami), a reszta najwyżej rewizje (jak wyczytałem to koszt ok. 0,5 mln od jednostki) albo złomowanie, po co się szczypać.
Wersje dwuczłonowe raczej odpadają - nie dałyby rady na niektórych połączeniach, zwłaszcza szczytowych czy tuż przed weekendami; chyba, że wysyłane by były na te mniej oblegane. ELF czy inny trójczłonowy wynalazek byłby jak znalazł na większość tras w regionie.
-- Zapamiętać: Jak PRy będą marudzić o braku taboru - odesłać ich na cmentarzysko SPC, Kołobrzeg czy Krzyż.
> Można, ale popatrzmy na kwoty: siedem jednostek - 7,5mln, do > tego modernizacja jednej to około 8 mln (tyle wyszło dla > AKŁ) czyli w sumie mamy 63,5 mln. Kupa Forsy. > > Teraz policzmy inaczej. Dla przykładu ELF dwuczłonowy to 11 > mln, a 3 członowy 16 mln. Można nieco dołożyć i kupić 5 > ELFów: trzy "trójki" i dwie "dwójki" za około 70 mln > według tych cen co podałem. I mamy nowy tabor, z gwarancją, > który na pewno przyciągnie pasażerów.
Nie zaprzeczę. Reanimacja trupa nie jest tania mimo wszystko. Na pewno nie ma sensu modernizować wszystkich. Modernie poddać kilka mniej dobitych, wykupić SPOTy (mimo pewnych niedociągnięć są dość dobrymi pojazdami), a reszta najwyżej rewizje (jak wyczytałem to koszt ok. 0,5 mln od jednostki) albo złomowanie, po co się szczypać.
Wersje dwuczłonowe raczej odpadają - nie dałyby rady na niektórych połączeniach, zwłaszcza szczytowych czy tuż przed weekendami; chyba, że wysyłane by były na te mniej oblegane. ELF czy inny trójczłonowy wynalazek byłby jak znalazł na większość tras w regionie.
-- Zapamiętać: Jak PRy będą marudzić o braku taboru - odesłać ich na cmentarzysko SPC, Kołobrzeg czy Krzyż.
Vmax>=160 na D29-351!
Re: Zachodniopomorskie kupi 7 ezetów od Przewozów…
· 11 lat temu ·
Korczian