Forum

Podpisanie umowy ws. połączenia kolejowego Berlin -...

W czwartek, 20 grudnia w Urzędzie Wojewódzkim w Szczecinie minister transportu, budownictwa i gospodarki morskiej Sławomir Nowak i Peter Ramsauer, minister transportu, budownictwa i rozwoju miast Republiki Federalnej Niemiec podpiszą umowę o współpracy przy rozwoju połączenia kolejowego Szczecin - Berlin.
zack1989 napisał(a):

> wojtazz napisał(a):

>  > > A kto powiedział, że trasę musi obsługiwać DB? :) >  > PR nie mają dwusystemowych lokomotyw/EZT a IC się nie opłaca > wrzucać Taurusa na taką linię. Pewnie ze strony niemieckiej > będzie podobna sytuacja i w temacie przewozów między dwoma > państwami mało się zmieni.

Fakt, dopóki nie zmieni się koncepcja ogólna dla połączeń regionalnych Szczecin > kierunek Berlin, elektryfikacja wiele nie zmieni. Warunkiem koniecznym na poprawę w ruchu regionalnym jest włączenie Szczecina w relację Stralsund - Elsterwerda - np. co drugi poc. na przemian raz ze Stralsundu, raz ze Szczecina. Gdyby udało się to przeforsować, wówczas pojawiłyby się u nas albo piętrusy z dwusystemowymi lokami, albo dwusystemowe EZT. Już teraz pociągi RE w Brandenburgii obsługiwane są dwusystemowymi Taurusami, więc tu chyba problemu nie będzie. Jeśli się to nie uda, tzn. jeśli dalej będziemy traktowani jako mały grajdołek dostarczający pasażerów do głównego nurtu Stralsund - Elsterwerda, będziemy musieli zadowolić się głównie pociągami typu Sz-n - Angermuende, a te pewnie dalej będą jeździć na dieslach, bo komu będzie się chciało inwestować w dwusystemowe EZT dla tak krótkiej relacji.

Zmiana jest pewna jedynie w obsłudze poc. dalekobieżnych do Berlina i ewentualnie dalej. Tu pewnie pojawią się jakieś IC/IR Trójmiasto - Berlin ze zmianą czoła i loka w Szczecinie. Od SG zapewne obsłuży to jakiś niemiecki lok dwusystemowy.
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.