Forum

Zachodniopomorskie mocnym ogniwem sieci TEN-T

Województwo zachodniopomorskie umocniło się na najnowszej mapie transeuropejskiej sieci transportowej TEN-T. Porty w Szczecinie i Świnoujściu jako jedyne w Polsce znajdą się zarówno na liście portów morskich, jak i portów śródlądowych transeuropejskiej sieci transportowej.
Korczian napisał(a):

> Wiem, że są linie w tak opłakanym stanie, że zasadniczo > taniej jest je zaorać i położyć od nowa (E30 od Krakowa do > Katowic, Nadodrzanka), więc użyłem tego "stanu ciężkiego" > na Po prostu ręce opadają, że linie o znaczeniu > magistralnym doprowadza się do tego, że wyrastają sierżanty, > spada Vmax

Linia kolejowa to nie jest perpetum mobile, jej zużywanie się jest normalną rzeczą i nie wszystkie usterki wychwyci się na czas, stąd czasem przybywają ograniczenia prędkości. Fakt, że przybyło ich trochę dużo ostatnimi czasy, ale nie jest to zauważalne w czasie podróży (przynajmniej na razie). Owszem, takie ograniczenia generują dodatkowe koszty, ale sądzę, że na stan alarmowy jest jeszcze za wcześnie.

> czy przejazd wagonem po torach wydaje dźwięk "stuku-puku" > (ciągle zapominam, gdzie jest to miejsce, ale bodajże gdzieś > koło Wronek).

Pewnie chodzi Ci o miejsce nieopodal Pamiątkowa.

> Jeżeli na linii magistralnej powstają takie kwiatki, > powinny być likwidowane jak najszybciej, a PLK woli czasami > dany rozjazd/przejazd/odcinek doprowadzić do stanu > agonalnego, a potem podjąć próby remontu i marudzić ile to > kosztuje.

Niestety, niektóre części niektórych rozjazdów produkowane są jedynie na zamówienie, czasem zwyczajnie ich brakuje i trzeba poczekać na ich dostawę - stąd tyle to trwa. Poza tym brakuje ludzi do pracy w służbie drogowej, ale to już problem innej natury.

> Doszło do pewnej paranoi - chuchamy i dmuchamy na linie > typu D29-3, CMK, Legnica-Wrocław-Opole czy Warszawa-Gdańsk, > a reszta niech sobie poczeka.

Wyobrażasz sobie ten niewyobrażalny dym, który by powstał po zdegradowaniu prędkości na CMK do 120 kph? ;) Skoro te linie są zrobione na wyższe prędkości, to trzeba o nie dbać, gdyż ich degradacja byłaby większą niegospodarnością niż obniżenie prędkości ze 120 kph do 100 kph.

> Jeżeli uznać, że linia to pacjent - mamy stan ogólny dobry, > ale choróbsko zaczyna wymykać się spod kontroli. ;)

Powiedzmy, że z metaforą chorobową nie do końca się zgodzę, bo jeszcze nie jest tak źle, ale nie oznacza to, że gorzej nie będzie.

-- homepage: http://lukasy.kolej.org.pl/

homepage: http://lukasy.kolej.org.pl/
Re: Zachodniopomorskie mocnym ogniwem sieci TEN-T · 11 lat temu · Lukasy