Forum
Możliwość pisania na forum dostępna jest tylko dla zalogowanych użytkowników.
Już bez postojów w Stobnie
Od 15 marca (korekta rozkładu jazdy) pociągi jadące w/z kierunku Pasewalku nie będą zatrzymywać się już na stacji Stobno Szczecińskie. Według nieoficjalnych informacji powodem jest zbyt małe zainteresowanie podróżnych.
wysłane przez Mareczek 5
sulzer napisał(a):
> W moim odczuciu, od początku zanosiło się na krótki > epizod. Najdłużej do kolejnej zmiany rozkładu. W takich > sytuacjach nie lubię mieć racji. Co do "wyjaśnień" > Przewozów Regionalnych, to mogli sobie darować tą "bardzo > trudną decyzję", bo jakoś kiedy likwidowali połączenie z > Wrocławia do Drezna, mieli w głębokim poważaniu zdanie > władz strony niemieckiej oraz zwykłych pasażerów.
Akurat tutaj PR za wiele do gania nie miały. PR mogą jedynie decydować o pociągach interRegio i je sobie likwidować według własnej woli, natomiast pozostałe pociągi są finansowane i "zamawiane" przez samorządy, czyli urzędy marszałkowskie. Jeżeli urząd nie zamawia usługi, przewoźnik jej nie realizuje i to jest chyba logiczne?
> Tak, > czy inaczej mieszkańcy tej miejscowości nie zostali mocno > skrzywdzeni, ponieważ nadal mają połączenie z miastem > linią 88 a wcześniej pociągi DB nie zatrzymywały się w > Stobnie i nikt nie czuł się tym zgorszony.
Pytanie jaka frekwencja wg PR powinna być "opłacalna"? Z "dolnego" Stobna, z 88 korzystało ok. 90 pasażerów w ciągu dnia roboczego. Mamy 8 par regio, czyli 16 pociągów, więc średnia frekwencja na kurs by wynosiła... 5 osób, pod warunkiem że wszyscy z autobusu przeniosą się na pociąg. Co by nie było, frekwencja na pociąg raczej zawsze będzie za mała...
-- Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids
> W moim odczuciu, od początku zanosiło się na krótki > epizod. Najdłużej do kolejnej zmiany rozkładu. W takich > sytuacjach nie lubię mieć racji. Co do "wyjaśnień" > Przewozów Regionalnych, to mogli sobie darować tą "bardzo > trudną decyzję", bo jakoś kiedy likwidowali połączenie z > Wrocławia do Drezna, mieli w głębokim poważaniu zdanie > władz strony niemieckiej oraz zwykłych pasażerów.
Akurat tutaj PR za wiele do gania nie miały. PR mogą jedynie decydować o pociągach interRegio i je sobie likwidować według własnej woli, natomiast pozostałe pociągi są finansowane i "zamawiane" przez samorządy, czyli urzędy marszałkowskie. Jeżeli urząd nie zamawia usługi, przewoźnik jej nie realizuje i to jest chyba logiczne?
> Tak, > czy inaczej mieszkańcy tej miejscowości nie zostali mocno > skrzywdzeni, ponieważ nadal mają połączenie z miastem > linią 88 a wcześniej pociągi DB nie zatrzymywały się w > Stobnie i nikt nie czuł się tym zgorszony.
Pytanie jaka frekwencja wg PR powinna być "opłacalna"? Z "dolnego" Stobna, z 88 korzystało ok. 90 pasażerów w ciągu dnia roboczego. Mamy 8 par regio, czyli 16 pociągów, więc średnia frekwencja na kurs by wynosiła... 5 osób, pod warunkiem że wszyscy z autobusu przeniosą się na pociąg. Co by nie było, frekwencja na pociąg raczej zawsze będzie za mała...
-- Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids
Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids