Forum

Poważna wada odnowionego szczecińskiego peronu

Miał być wzorem nowej jakości na szczecińskim dworcu - od początku jednak sprawia problemy. Mowa o niedawno otwartym po przebudowie czwartym peronie na stacji Szczecin Główny.

wysłane przez Bodek

Powtarzam się, ale chyba warto zwrócić uwagę na inne, nie mniej ważne niefunkcjonalności nowego szczecińskiego peronu nr 4.

Po pierwsze - peron został wybudowany wg starych norm, co powoduje że jest on oddalony od toru o kilkanaście - kilkadziesiąt cm więcej, niż faktycznie potrzeba. W efekcie między pociągiem a peronem jest niemal pół metrowa "dziura" w którą można wpaść. Obecnie nowe perony (oczywiście na innych stacjach w kraju) buduje się już wg nowych wytycznych, uwzględniających minimalizację "dziury" między peronem a pociągiem. W Szczecinie tę kwestię całkowicie pominięto! Dlaczego?

Po drugie - umiejscowienie elektronicznych wyświetlaczy w głębi peronu spowodowało, że z kładki nad torami i peronami nie da się odczytać jakie pociągi na ten peron będą podstawione. Aby się tego dowiedzieć trzeba zejść na peron. A wystarczyło wyświetlacze zawiesić na pierwszej podporze wiaty od strony wejścia na peron. Może jeszcze da się to zmienić? Poza tym zastosowano tam małe wyświetlacze, których czytelność jest dyskusyjna, a nie takie jak na peronach 2 i 3.

Po trzecie - po co komu wielki napis "Szczecin Główny" nad schodami prowadzącymi na peron od strony miasta? W tym miejscu wzorem pozostałych, starych peronów powinien być duży napis z numerem peronu i numerami torów obok niego. Jak już ktoś jest w Szczecinie, to raczej o tym wie i nie potrzebuje potwierdzenia tego faktu w formie wielkiego napisu. Natomiast brak jest tablicy z numerem peronu wyraźnie widocznej z kładki, bo ta malutka, którą schowano za wielkim napisem Szczecin Główny jest mało widoczna.

I po czwarte - beznadziejnie wykonanie obwodziny wiaty nad peronem z blachy (pogniecionej już w momencie jej montażu) pomalowanej na niebiesko. Stosunkowo estetyczne filary wiaty dawały nadzieję, że i sama wiata będzie ładna, ale oczywiście na nadziei się skończyło. A wystarczy zobaczyć jak wyglądają nowe perony np. w Gdańsku Wrzeszczu (nowoczesne i estetyczne), albo w Sopocie gdzie od podstaw wybudowano nową wiatę w starym stylu - taka sama pasowałaby do istniejących wiat na pozostałych peronach w Szczecinie.
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.
Peron bubel · 8 lat temu · Bodek