Forum

Komunikacja na Pyromagic

W związku z organizacją IX Międzynarodowego Festiwalu Sztucznych Ogni Pyromagic, w okresie od 11 do 15 sierpnia wprowadzone zostaną zmiany w funkcjonowaniu komunikacji miejskiej.

wysłane przez mamol 4

Kilka uwag o nocnej komunikacji w nocy z soboty na niedzielę.

ZDiTM znów wprowadził zmiany w dotychczasowej siatce połączeń. W trakcji tramwajowej dobrą zmianą było skierowanie linii 3 i 16 przez ul. Wyszyńskiego, aby zabrać wszystkich chętnych z okolic Wałów Chrobrego. Dla tramwajów linii 2, 7 i 8 ustalono częstotliwość co 20 minut, czyli teoretycznie co 7 minut, gdyż w praktyce przez korki na Moście Długim było trochę gorzej. Tramwaje linii 2 i 8 w kierunku Niebuszewa i Gumieniec jeździły zapełnione ale wozy na linii 7 już przeładowane, do tego stopnia, że kolejni pasażerowie chcący się dosiąść na przystanku na Bramie Portowej i na pl. Kościuszki mieli spore problemy. Wyraźnie, ta linia powinna zostać wzmocniona, przynajmniej w okolicach północy i to tylko w kierunku Krzekowa (może trzeba byłoby utworzyć linię 7bis zawracającą przez ul. Dworcową, właśnie około północy). W trakcji autobusowej wozy linii 53 skierowano do Dworca Morskiego, co okazało się dobrym rozwiązaniem, szczególnie w okresie powrotów z imprezy. Być może należałoby rozważyć skierowanie do tego przystanku również linii 60 lub 67, a by wzmocnić ten kierunek. Zamiast linii 61 uruchomiono autobusy linii 81, które cieszyły się zdecydowanie większym powodzeniem, tak że z przystanku przy Moście Długim odjeżdżały pełne. To rozwiązanie też należałoby uznać za trafione. Autobusy linii 75 miały kursować co 10 minut, ale korki przed ul. Wyszyńskiego spowodowały, że kursowały one nieregularnie a na dodatek wyraźnie przeładowane. Wniosek, należałoby zwiększyć ich liczbę, tak aby odjeżdżały dwa razy częściej (przynajmniej tuż po zakończeniu imprezy). Autobusy linii pospiesznej A kursowały tylko w stronę Osiedla Bukowego i to było dobrym rozwiązaniem. Natomiast z autobusami linii B w stronę Osiedla Arkońskiego był kłopot, gdyż kursowały przez przystanek tramwajowy przy Moście Długim i te nie miały zbyt dużo pasażerów, gdyż większość z nich czekała na przystankach linii 75. Bardzo dobrym rozwiązaniem było uruchomienie linii 887 w kierunku na Podbórz ale były tylko dwa kursy, co zniechęcało potencjalnych pasażerów do czekania. Bardzo dobrym rozwiązaniem było również uruchomienie na ten czas linii 96 kursującej z Basenu Górniczego do Osiedla Kasztanowego w Załomiu (zamiast linii pospiesznej C), tylko ze kursowały one co 30 minut i znów niewiele osób o tym wiedziało. Należało podkreślić, że również autobusy linii zastępczej 806 kursowały do późna w nocy, zabierając pasażerów z linii 16 pod Stocznią Szczecińską. Nadal jednak zbyt wielu uczestników tego festiwalu wybrało podróż samochodem osobowych, których znaczna liczba parkowała na Łasztowni, przez co przy powrocie zakorkowały Most Długi i ul. Wyszyńskiego aż do Bramy Portowej. Na szczęście służby ZDiTM (a przynajmniej jeden z inspektorów) kierowały ruchem umożliwiając przejazd autobusów linii 75 i 81 z przystanku przy Moście Długim na torowisko na ul. Wyszyńskiego. Niewielkim zainteresowaniem cieszyły się autobusy linii nocnych kursujące przez ul. Wyszyńskiego, mimo że były to autobusy przegubowe (głównie z PKS Szczecin).
Komunikacja na Pyromagic · 6 lat temu · mamol
Re: Komunikacja na Pyromagic · 6 lat temu · Mati524
Re: Komunikacja na Pyromagic · 6 lat temu · Mati524
Re: Komunikacja na Pyromagic · 6 lat temu · MQ
Re: Komunikacja na Pyromagic · 6 lat temu · elewator991