Forum

Czy pojedziemy z Choszczna do Złocieńca?

Samorządowcy z gmin położonych na trasie wyłączonej z eksploatacji linii kolejowej nr 410 chcą, by przywrócony został na niej ruch pociągów nie tylko towarowych, ale także ruch pasażerski. I nie tylko na odcinku Drawno – Złocieniec, który przez najbliższe 7 lat będzie remontowany ze środków Ministerstwa Obrony Narodowej, ale również między Choszcznem a Drawnem. Odbudowę linii nr 410 chce wesprzeć Urząd Marszałkowski, który zwrócił się już z konkretną propozycją współpracy do PKP PLK SA.
Ferrix napisał(a):

> Drugim zadaniem powinna być > rewitalizacja linii Świdwin - Połczyn-Zdrój - Grzmiąca/ > Iwin. Z pewnością więcej ludzi by nią jeździło niż > wymienioną w artykule.

Chciałbym zwrócić uwagę na dwa fakty: - Linia 410 jest rewitalizowana ze środków MON i województwo po prostu korzysta z prezentu. Gdyby nie resortowe fundusze nikt nie śmiał by myśleć odtwarzać tej linii tylko dla ruchu pasażerskiego. Podobnie z 421 na którą po prostu nie ma pieniędzy. - Linia 410 fizycznie istnieje, jest po prostu w stanie zapuszczonym z licznymi ubytkami nawierzchni. Natomiast 421 na odcinku od Smardzka została fizycznie zlikwidowana, więc jej odbudowa (nie rewitalizacja!) kosztowała by zdecydowanie większe pieniądze i to z kieszeni samorządu.