Forum

Niemcy wybudują drugi tor na odcinku z Berlina do Szczecina. Są pieniądze i konkretny harmonogram

W 2021 r. ruszy rozbudowa linii kolejowej między Angermünde a granicą z Polską. Kluczowa będzie elektryfikacja linii i dobudowanie drugiego toru na newralgicznym, 30-kilometrowym odcinku przed granicą. W efekcie, w 2026 r., pociągi mają pokonywać odcinek Berlin – Szczecin w 1,5 godziny, będzie też możliwość zwiększenia częstotliwości ich kursowania.

bprog napisał(a):
OIDP od lat chcieli budować, ale nie mieli kasy więc próbowali dostać pieniądze od rządu federalnego. Skoro teraz deklarują że dostaną to może faktycznie coś ruszyć.

Szkoda że po polskiej stronie tylko mijanka

Nie przywiązywałbym się do tej mijanki, bo po pierwsze jest to etap studium i PLK może jeszcze 25 razy zmienić zdanie (także w fazie opracowywania projektu wykonawczego, co niestety na wielu projektach się zdarza). Po drugie nie wiem czy ta mijanka to nie jest jakiś błąd dziennikarski (tekst powielony w zasadzie ze strony niezajmującej się branżą), gdyż wcześniej mówiło się o dwóch torach na całej trasie. Poza tym nie wyobrażam sobie sytuacji, że Niemcy dociągają do granicy drugi tor kończący się ślepo, co wymusiłoby budowę ewentualnego dodatkowego posterunku odgałęźnego po którejś ze stron granicy, co tak na prawdę było by bez sensu i jeszcze ograniczyłoby znacznie możliwą częstotliwość - a przecież przebąkuje się coś o uruchomieniu w przyszłości SKM do Kołbaskowa.
2