Forum

Prace na węźle przesiadkowym w Podjuchach

Zaawansowanie prac przy budowie węzła przesiadkowego w Podjuchach jest bardzo duże. Widać już część dla autobusów, jezdnie, chodniki, budynek kasowy i parking.

t105n napisał(a):
Płynność ruchu jest traktowana jak świętość, mimo że wcale nią nie jest. Szczególnie denerwujące jest to, że wycierając gębę hasłem płynności ruchu utrudnia się życie niesamochodowym uczestnikom ruchu, czy wręcz ich dyskryminuje.
Budowa takich właśnie "autostrad" w mieście skłania kierowców do zbyt szybkiej (czytaj: niebezpiecznej) jazdy. Piszę to na bazie własnych doświadczeń - jadę Struga 70 km/h i stado aut mnie wyprzedza. Mam w nosie, że mnie wyprzedzają, ale spojrzyj w statystyki, co jest najczęstszą przyczyną kolizji i wypadków: nadmierna prędkość. Więc dla mnie wcale nie jest bezpieczniej, nawet gdy jadę autem. Gdyby nie było wiaduktu nad skrzyżowaniem z Pomorską, to musieliby zwolnić, a więc wpłynęłoby to na uspokojenie ruchu. W dodatku Struga między Wiosenną a Pomorską stała się nieprzekraczalną granicą, jakich w mieście nie powinno być.
A korki? Korki są nie dlatego, że są zbyt wąskie ulice, ale dlatego, że jest zbyt dużo aut. To nie jest tak, że jeśli masz auto, to cały świat powinien chylić ci się do stóp. Posiadając auto musisz liczyć się ze wszelkimi niedogodnościami z tym związanymi: korki, brak miejsc do parkowania, zakazy wjazdu.
Podkreślam: miasto nie jest od tego, żeby się wygodnie jeździło autem. Wolałbym, żeby pieniądze z moich podatków szły na bardziej sensowne cele, np. oświatę. Temat niewystarczającej liczby miejsc w przedszkolach jest długi, ale nie na tym forum.

No już dawno czegoś takiego nie słyszałem... Skrzyżowanie, jak sama nazwa wsakazuje bezkolizyjne, dwupoziomowe jest najbezpieczniejszą jego formą. Pisanie, że lepiej zrobić rondo ze światłami czyli szkrzyzowanie kolizyjne, bo będzie bezpieczniej jak sama nazwa wskazuje jest jakimś absurdem. Statystyki też pokazują, może się to wydawać dziwne, ale tak jest w praktyce, że kierowca jadący droga jednopasmową znacznie wolniej niż pozostali stanowi większe zagrożenie niż kierowca jadący zbyt szybko.

Szczeciński SZYBKI Tramwaj może być rzeczywiście SZYBKI, tylko pod warunkiem, że nie zatrzyma się ani razu na Gdańskiej. Inaczej, wszystko zostanie po staremu...
7
Re: Prace na węźle przesiadkowym w Podjuchach · 3 lata temu · Michal
Pętla do kasacji? · 3 lata temu · t105n 
Re: Pętla do kasacji? · 3 lata temu · bartez
Re: Pętla do kasacji? · 3 lata temu · fan004
Re: Pętla do kasacji? · 3 lata temu · Kostek