Forum
Możliwość pisania na forum dostępna jest tylko dla zalogowanych użytkowników.
Ministerstwo Infrastruktury: Choszczno bez postoju pociągów EIC, ale z lepszą ofertą PKP Intercity
PKP Intercity posiada autonomię decyzyjną dotyczącą połączeń EIC – przekazał Piotr Malepszak, podsekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury, w odpowiedzi na pytanie o możliwość przywrócenia postoju na stacji Choszczno dla pociągu EIC „Chrobry”.
Może czas pomyśleć o jakimś połączeniu między Szczecinem a Poznaniem właśnie przez Rzepin?
Raczej nie spodziewałbym się. Koncepcja HRJ zakłada tworzenie relacji pociągów na stałych trasach z dużą częstotliwością i stałym taktem, kosztem połączeń bezpośrednich każdej miejscowości z każdą, kursujących 1-2 razy dziennie, które rozwalają synchronizację na poszczególnych odcinkach.
O tym, dlaczego taki model ma sens najlepiej tłumaczy wypowiedź dra Massela:
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/massel-hrj%E2%80%AF-pociagi-maja-jezdzic-czesto-niekoniecznie-bezposrednio-121687.html
A i taki model jest z powodzeniem stosowany w Niemczech, Beneluksie czy Szwajcarii. W skrócie - lepszą ofertę dostaje pasażer, mający co godzinę połączenie ze sprawną przesiadką, niż bezpośrednio ale raz na dobę.
Samo HRJ nie zakłada pociągów dalekobieżnych Szczecin - Poznań przez Rzepin, natomiast nie broni by województwa się ze sobą dogadały i uruchamiały na ten trasie połączenia regionalne, czy nawet aby na trasę wszedł prywatny przewoźnik i uruchamiał pociągi na własne ryzyko biznesowe.