Wszystkie Z regionu szczecińskiego W skrócie Z kraju

region szczeciński artykuł

PKP chce zainwestować w zachodniopomorskie dworce

Andrzej Kulej, Gazeta Wyborcza,

dodane przez MQ

Na początek - lifting szpetnego budynku stacji Szczecin Główny przed regatami. Ale są też śmiałe plany budowy nowego dworca w Szczecinie i modernizacji stacji Szczecin Dąbie i Stargard Szczeciński.
Nowy szczeciński dworzec ma powstać nad torami. - Ta inwestycja jest dla PKP drugą, po Katowicach, najważniejszą w kraju - mówi Piotr Zatorski, dyrektor PKP Dworce Kolejowe. - Rozmowy ze Szczecinem przebiegają wzorcowo.

Najważniejszym zadaniem jest wpisanie wytycznych projektu nowego dworca do miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego.

- Zapisy Studium kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta, które ma być niebawem uchwalone, nie są sprzeczne z zamierzeniami PKP - zapewnia Piotr Landowski z biura prasowego prezydenta miasta.

Zanim powstanie nowy, PKP planuje za milion zł wyremontować stary szczeciński dworzec. Do końca lutego ma być rozstrzygnięty przetarg.

- Remont skończy się do końca czerwca- wyjaśnia Ryszard Pluciński, z-ca dyrektora PKP Dworce Kolejowe. - Nie chcemy się wstydzić za wygląd dworca w czasie regat [w sierpniu - przyp. red.]. Żeby zdążyć, ograniczymy się do niezbędnych prac.

Wyremontowana ma być elewacja frontowa (okna zostaną stare). Wymienione będą m.in. sufity i oświetlenie, a całość będzie pomalowana. W wysokim holu ma powstać punkt obsługi pasażerów Intercity. Sprzed dworca znikną szpetne budki z fast foodami.

Zmienić się ma również dworzec w Dąbiu. - Chcemy podpisać z miastem umowę ramową również na teren tego dworca - mówi Zatorski. - W związku z planowanymi inwestycjami w tym rejonie [na terenie lotniska i nad brzegiem jeziorem Dąbie - przyp. red.] chcemy zaktywizować ten obszar.

PKP chce też zainwestować w Stargardzie Szczecińskim.

- Mamy tam 10 ha terenu wokół dworca - wyjaśnia Ryszard Pluciński, dyrektor poznańskiego oddziału spółki PKP Dworce Kolejowe.

Na początek PKP zwolni pod działalność komercją budynki, w których działają obecnie kolejowe spółki. - W dalszej kolejności chcemy zbudować parking po przeciwnej stronie torów i przedłużyć do niego tunel pod peronami - zapowiada Pluciński.

Zmianami w rejonie dworca jest zainteresowany stargardzki magistrat.

- Na pewno będziemy chcieli na tym terenie ulokować węzeł komunikacji miejskiej. Już pracujemy nad ramową umową - mówi Krzysztof Fidosz, naczelnik Wydziału Geodezji, Nieruchomości i Mieszkalnictwa magistratu w Stargardzie.

źródło: Gazeta Wyborcza

52 komentarze