region szczeciński artykuł

Nowoczesne centrum przesiadkowe w Stargardzie

Andrzej Kulej, Gazeta Wyborcza,

dodane przez wojtazz; zmodyfikowane

Przebudowane dworce PKP i PKS ma połączyć usytuowany nad torami trzykondygnacyjny budynek, w którym mieścić się będą m.in. kawiarnia, salonik prasowy, kawiarenka internetowa i informacja turystyczna.
Kilka dni temu Stargard i PKP podpisały umowę ramową dotyczącą współpracy przy rewitalizacji dworca kolejowego i terenów przyległych. W sumie chodzi o położone w centrum miasta 38,5 ha. Umowa zakłada m.in. budowę nowoczesnego centrum przesiadkowego nad torami - będzie ono skupiało wszystkich działających w Stargardzie przewoźników: PKP, PKS i firmy prywatne, przebudowę obu dworców, adaptację wieży ciśnień na ogólnodostępny obiekt z tarasem widokowym, budowę parkingów oraz budowę ronda na skrzyżowaniu ulic: Szczecińskiej, Bema i Wyszyńskiego. Jednym z głównych założeń jest połączenie rozdzielonych torami dwóch części miasta.

- Koncepcja zagospodarowania ma znaleźć się w planach zagospodarowania przestrzennego. Następnie pod kątem przyszłych inwestorów ma być przygotowana szczegółowa koncepcja wykorzystania tych terenów - mówi Ryszard Pluciński, dyrektor poznańskiego oddziału PKP Dworce Kolejowe, które sprawuje nadzór nad stargardzkim dworcem. - Na razie nie można mówić ani o kosztach, ani o terminach.

Według wstępnej koncepcji obiekt nad torami ma mieć trzy kondygnacje i ok. 12 tys. m kw. powierzchni. Na dwóch piętrach mają być umieszczone handel i usługi, a na trzecim centrum przesiadkowe i parking. Do końca miesiąca ma być podpisana umowa szczegółowa określająca terminy i zakres realizacji, do końca roku firma Ingeno (zajmie się opracowaniem koncepcji zagospodarowania) ma stworzyć całościową koncepcję.

A w Szczecinie prowizorka

Dworzec Główny zostanie na razie poddany jedynie kosmetycznym zabiegom porządkowo-upiększającym. Do 15 lipca odnowiona zostanie elewacja frontowej ściany dworca, wymieniona stolarka okienna, wstawione zostaną nowe drzwi. Wyremontowany ma też zostać hol z kasami. Będzie w nim nowy, podwieszany sufit, nowe oświetlenie, a ściany zostaną odmalowane. Zniknie paskudny daszek nad głównym wejściem. Dworzec od strony rzeki ma być podświetlony. Zabraknie jednak czasu na wykonanie remontu całego gmachu jeszcze przed sierpniowym finałem The Tall Ships' Races. Dopiero we wrześniu nową elewację zyskają południowa i północna ściana.

źródło: Gazeta Wyborcza

możliwość komentowania została wyłączona