z kraju artykuł

Radom: Rozmawiali o remoncie torów i przystankach

Agnieszka Kępka, Gazeta Wyborcza,

dodane przez Bauer; zmodyfikowane

Miała być konferencja prasowa i wieści o remoncie linii kolejowej nr 8 Warszawa - Radom - Kielce, ale z dziennikarzami nikt się nie spotkał i nic im nie przekazał.
Czwartkowe robocze spotkanie przedstawicieli Polskich Linii Kolejowych z władzami miasta w sprawie modernizacji linii odbyło się w magistracie. Władze Radomia chcą, aby przy okazji modernizacji trasy powstało kilka nowych przystanków kolejowych w mieście, na północy i na południu.

Kolejarze zapewnili, że są otwarci na propozycje i na pewno będą brali pod uwagę sugestie miasta, a także stowarzyszenia Kocham Radom, które uczestniczyło w konsultacjach społecznych prowadzonych przez PLK.

Kolejne spotkania mają się odbyć w najbliższych tygodniach. Wtedy zapadną ustalenia, czy i gdzie przystanki powstaną, a także kto pokryje koszt ich budowy.

Jak już pisaliśmy, trasa Warszawa - Radom po modernizacji będzie przystosowana do prędkości 160 km na godzinę. Od Radomia do Kielc będziemy jeździć z prędkością 100-120 km na godzinę. - Na tym odcinku konieczna będzie korekta geometrii łuków - mówi Małgorzata Kwiatkowska, rzeczniczka lubelskiego oddziału PLK. Dodaje, że prace będą prowadzone tak, aby infrastruktura kolejowa nie wykraczała poza teren PKP. Między Warką a Radomiem powstanie drugi tor oraz nowy most na Pilicy.

Modernizacja podzielona została na cztery etapy, pierwszy od stacji Warszawa Okęcie do Czachówka (27 km), kolejny od Czachówka do Radomia (65 km). Później ekipy remontowe przeniosą się na południe od Radomia i zajmą się odcinkiem Radom - Łączna (64 km). Na koniec zostawiono prace na trasie Łączna - Kielce (20 km).

Studium wykonalności tej inwestycji ma być gotowe w lipcu br. W sierpniu prawdopodobnie zostanie ogłoszony przetarg na wykonanie dokumentacji technicznej.

- Prace przy modernizacji rozpoczną się na przełomie 2008/09 r. Bardziej realny jest jednak termin 2009 r. - twierdzi Kwiatkowska. Jak informuje rzeczniczka, koszt całej inwestycji to 3,5 mld zł. Częściowo zostanie ona sfinansowana z funduszy unijnych.

źródło: Gazeta Wyborcza

możliwość komentowania została wyłączona