region szczeciński kolej

PKP PR: Poprawa w Zachodniopomorskiem

Rynek Kolejowy,

dodane przez MaTe; zmodyfikowane

Po wprowadzeniu 10 grudnia 2006 roku nowego rozkładu jazdy pociągów w województwie zachodniopomorskim zwiększyła się znacząco liczba pociągów na kolejowych szlakach w województwie. Możliwe było to dzięki odpowiedzialnemu podejściu Zachodniopomorskiego Urzędu Marszałkowskiego, który z należytą powagą traktuje sprawę kolei regionalnych w województwie i co roku zwiększa dofinansowanie do niej.
Nie bez znaczenia jest również prorynkowe zachowanie Zachodniopomorskiego Zakładu Przewozów Regionalnych w Szczecinie. Po wprowadzonym w sierpniu ubiegłego roku cieszącej się sporym zainteresowaniem podróżnych promocji obejmującej relacje Szczecin-Nowogard, Szczecin-Płoty, Szczecin-Gryfice od 1 marca obniżonymi cenami na połączenia mogą się również cieszyć mieszkańcy aglomeracji szczecińskiej (Gryfino, Goleniów i Stargard Szczeciński), którzy zamiast dotychczasowych 7,5 zł płacą tylko 5 zł. Od piątku można również zaobserwować duże billboardy reklamowe PKP PR w najruchliwszych miejscach Szczecina.

Wszystkie te działania spowodowały znaczący wzrost liczby podróżnych przewożonych na terenie województwa zachodniopomorskiego. Przez pierwsze 4 miesiące 2007 roku połączeniami regionalnymi kolej przewiozła przeszło 300 tys. pasażerów więcej (wzrost o 14%) zwiększając wykonywaną pracę przewozową o 23,5 mln pasażerokilometrów (wzrost o 24%). Wyniki te sprawiają, że kolej regionalna w województwie zachodniopomorskim jest najdynamiczniej rozwijającą w kraju, a jednocześnie lokuje się w czołówce najdynamiczniej rozwijających się kolei na świecie.

źródło: Rynek Kolejowy

2 komentarze