Wszystkie Z regionu szczecińskiego W skrócie Z kraju

z kraju artykuł

Lubelskie: Więcej połączeń regionalnych PKP

map, Gazeta Wyborcza,

dodane przez djdark 

Pociągi na trasie Lublin - Chełm będą jeździły częściej - Lubelskie Przewozy Regionalne dostały prawie 29 mln zł od samorządu wojewódzkiego na obsługę połączeń kolejowych w 2008 r.
To prawie o półtora miliona zł więcej w porównaniu z tym, co Lubelskie Przewozy Regionalne dostały w ramach poprzedniej umowy. - Dzięki temu uruchomimy stałe połączenia na jednej z najbardziej uczęszczanych tras w województwie - Lublin - Chełm - mówi Jan Tereszczuk, prezes PKP Przewozy Regionalne. Dodaje, że dzięki dodatkowym połączeniom zwiększy się częstotliwość kursów i tym samym zmniejszy czas oczekiwania na pociąg. Według nowego rozkładu na przyszły rok pociągi z Lublina do Chełma będą odjeżdżały o stałej porze, 28 minut po pełnej godzinie, a w popołudniowym szczycie także o 15.58. Przez cały rok kursować też będą pociągi na trasie Łuków - Pilawa.

W najbliższym czasie PKP wprowadzi promocyjne ceny biletów na odcinku Chełm - Dorohusk, które mają zwiększyć konkurencyjność kolei wobec innych przewoźników. - Obserwujemy, że co raz więcej osób chętnie korzysta z kolei - zaznacza Lech Ogórkiewicz, dyrektor Lubelskich Przewozów Regionalnych. I dodaje - Pasażerów przybywa nam w pociągach pośpiesznych, szczególnie na trasie Lublin - Warszawa, z których w dużej mierze korzystają ludzie młodzi i studenci.

Umowa zawarta między samorządem a przewoźnikiem zapewni kursowanie 105 pociągów regionalnych na obszarze całego województwa, co oznacza siedmio proc. wzrost liczby wykonanych przewozów w porównaniu z rokiem ubiegłym. - Ten wzrost tym bardziej cieszy, że udało się go osiągnąć przy stosunkowo niewielkich nakładach finansowych - mówi wicemarszałek Jacek Sobczak. Porozumienie w siedzibie Urzędu Marszałkowskiego w Lublinie pomiędzy województwem lubelskim a spółką PKP Przewozy Regionalne podpisali wczoraj marszałek Jarosław Zdrojkowski i Jan Tereszczuk, prezes PKP Przewozy Regionalne.

źródło: Gazeta Wyborcza

możliwość komentowania została wyłączona