region szczeciński artykuł

Lokomotywy 311D Newagu dla Heavy Haul Power

Rynek Kolejowy,

dodane przez wojtazz; zmodyfikowane

Szczeciński operator kolejowy RCO, który wraz z Koleją Bałtycką jest własnością Heavy Haul Power International, wyleasingował od CBRail 5 lokomotyw 311D wyprodukowanych przez Newag we współpracy z GE. Zostały już dostarczone trzy z zamówionych maszyn, pozostałe dwie będą dostarczone przed końcem roku.
RCO sprawdzi jakość lokomotyw 311D w pracy. Jeśli okaże się ona zadowalająca, nie wyklucza się kupna większej liczby tych pojazdów od Newagu w 2008 roku.

Firma nie ujawnia swoich wyników przewozowych, ale - zgodnie ze słowami prezesa obu firm Wojciecha Jaskuły - w 2008 roku Kolej Bałtycka ma przewieźć do 2,5-3 mln ton towarów, ok. 50% więcej niż w bieżącym roku. Planowane zwiększenie przewozów będzie efektem podpisania nowych umów, których dotyczą prowadzone obecnie rozmowy.

Kolej Bałtycka i RCO rozpoczęły działalność w 2004 roku. Kolej Bałtycka została założona przez Heavy Haul Power International i Port Handlowy Świnoujście. Używała przede wszystkim lokomotyw Class 66 produkcji EMD. Początkowo jej prezesem był Rafał Milczarski, obecnie szef operatora Freightliner PL.

źródło: Rynek Kolejowy

możliwość komentowania została wyłączona