Informacje
Mazowieckie: Po remoncie do Dęblina koleją szybciej
Agnieszka Kępka, Gazeta Wyborcza,
dodane przez djdark
Kończy się remont trzech odcinków na trasie kolejowej Radom - Dęblin. Pociągi będą tam jeździły nawet dwa razy szybciej
Remont trasy na Dęblin to najpoważniejsza tegoroczna inwestycja kolejowa w regionie radomskim. Jej koszt - jak już pisaliśmy - to 30 mln zł, a zmodernizować trzeba było nie tylko jeden tor, ale także dwa mosty. Wymieniono też rozjazdy na stacjach Radom Wschodni (korzystają z niej składy towarowe) oraz Garbatka Letnisko.Roboty zakończyły się już na trzech odcinkach: Dęblin - Zajezierze, Pionki - Jedlnia Letnisko i Jedlnia Letnisko - Radom Wschodni.
- Dokonaliśmy odbioru technicznego. Tam pociągi mogą już jeździć z prędkością 120 km/h - mówi Krzysztof Pióro, dyrektor Zakładu Linii Kolejowych w Skarżysku-Kamiennej. Do tej pory z powodu złego stanu technicznego torów składy pokonywały tę trasę nie szybciej niż z prędkością 60 km/h.
Ostatnie prace wykonywane są na czwartym odcinku Bąkowiec - Garbatka. Tam na razie obowiązuje ograniczenie prędkości do 60 km/h. Ale modernizacja ma się zakończyć do 18 sierpnia. Wtedy także tu pociągi pojadą dwa razy szybciej.
Do zrobienia pozostanie jeszcze remont peronu nr 2 w Pionkach i podziemnego przejścia dla pieszych oraz modernizacja jednego z przejazdów. Z tymi robotami kolejarze zamierzają się uporać do końca tego roku.
Zanim rozpoczęły się prace na trasie, podróż między Radomiem a Dęblinem trwała około godziny, po zakończeniu ma się skrócić o 20 minut.
Roboty wykonuje Zakład Naprawy Infrastruktury w Radomiu.
źródło: Gazeta Wyborcza
możliwość komentowania została wyłączona