Wszystkie Z regionu szczecińskiego W skrócie Z kraju

region szczeciński artykuł

Dworzec PKP wcale nie taki zły?

Małgorzata Klimczak, Moje Miasto Szczecin,

dodane przez hubertdz; zmodyfikowane

Najwyższa Izba Kontroli negatywnie ocenia stan dworców kolejowych w Polsce. Nasze dworce wypadły w raporcie wcale nie tak źle, jak byśmy mogli sądzić.
Polskie dworce są brudne, niebezpieczne i nie mają udogodnień dla niepełnosprawnych. Pasażerowie nie mają również dostępu do sanitariatów. Te, które funkcjonują, otwarte są tylko w określonych godzinach, nawet gdy na dworcu przebywają pasażerowie.

Niedociągnięcia w zakresie obsługi i stanu technicznego stwierdzono aż na 195 dworcach (na 233 skontrolowanych obiektów). Ochrony nie ma aż 1731 z 1896 dworców w Polsce, monitoring to luksus na jaki pozwoliło sobie jedynie 88 obiektów.

Dworzec w Szczecinie. Nie jest najgorzej



W raporcie można znaleźć kilka rzeczy pozytywnych. Dworzec w Szczecinie w 50 proc. dostosowany jest do potrzeb osób niepełnosprawnych, czego nie można powiedzieć o innych dworcach w kraju. Szczecin jest też jednym z niewielu miast w Polsce, które posiada Centrum Obsługi Klienta.

Jednak wcale nie jest tak kolorowo. Na dworcu w Załomiu niesprawne były toalety, a wokół unosił się brzydki zapach. A na dworcu w Szczecinie na peronach zalegały śmieci, brudne było przejście podziemne.

Dworce w regionie...



Jak wygląda sytuacja w przypadku innych dworców w regionie? Kontroli zostały poddane następujące dworce: Szczecin Główny, Stargard Szczeciński, Świnoujście, Międzyzdroje, Wolin, Goleniów, Nowogard, Wysoka Kamieńska, Załom, Gryfice, Trzebiatów.

Na tych dworcach stwierdzono niesprawny system nagłośnienia, w wyniku czego komunikaty w ogóle nie były emitowane bądź nie były dobrze słyszalne.

Na dworcu w Gryficach w złym stanie były wiaty peronowe i zadaszenia zejścia do przejść podziemnych. Na dworcu w Wysokiej Kamieńskiej uszkodzone były posadzki przejść. W Trzebiatowie były uszkodzone poręcze. Dworzec w Międzyzdrojach źle wypadł pod względem zorganizowania drogi dojścia z budynku stacyjnego do peronu nr 2. W tym celu osoba niepełnosprawna musi pokonać około 1,5 km drogą nieutwardzoną.

Wśród dworców, które był w dobrym stanie technicznym i w związku z tym były dobrze przygotowane do obsługi pasażerów, znalazł się dworzec w Kołobrzegu.

źródło: Moje Miasto

brak komentarzy