Wszystkie Z regionu szczecińskiego W skrócie Z kraju

z kraju artykuł

Mazowieckie: Od 1 stycznia z biletem ZTM także do Wołomina

PAP, Gazeta.pl,

dodane przez stoch

Od 1 stycznia pasażerowie Kolei Mazowieckich z biletami ZTM będą mogli dojeżdżać aż do przystanku Zagościniec przez podwarszawskie gminy Kobyłka i Wołomin.
Strefa wspólnego biletu rozszerzy się o następujące stacje: Ossów, Kobyłka, Wołomin, Wołomin Słoneczna i Zagościniec. To efekt rozmów ZTM z samorządowcami z Kobyłki oraz z Wołomina, którzy podjęli uchwały rezerwujące środki finansowe na dopłaty do wspólnego biletu.

Pasażerowie, którzy po Nowym Roku będą wsiadać na tych stacjach do pociągów podmiejskich, mogą używać warszawskiej karty miejskiej z biletami 30- i 90-dniowymi na drugą strefę, a także biletów dobowych, trzydniowych i tygodniowych. Ponieważ nie trzeba już dokupować biletów kolejowych, podróżni zaoszczędzą miesięcznie kilkadziesiąt złotych.

Kobyłka i Wołomin to kolejne podwarszawskie gminy, które będą objęte wspólnym biletem. Od kilku tygodni mając ważny bilet warszawskiej komunikacji miejskiej (dobowy lub dłuższy), można dojechać pociągami Kolei Mazowieckich do Piastowa, Pruszkowa i Sulejówka Miłosnej. Taką umowę podpisali w listopadzie warszawski ZTM i Koleje Mazowieckie.

Możliwość korzystania ze wspólnego biletu ZTM i KM to dla mieszkańców podwarszawskich miejscowości, którzy dojeżdżają do pracy w stolicy, przede wszystkim mniejsze koszty - nie muszą kupować osobnych biletów na dojazd i poruszanie się po mieście oraz dużo krótszy czas przejazdu - pociągiem dojechać można do centrum Warszawy, nie stojąc w korkach.

Rozszerzenie strefy działania wspólnego biletu ZTM i KM ma też na celu odkorkowanie stolicy. Stołeczny ratusz ma nadzieję, że osoby, które dotychczas dojeżdżały do pracy samochodem, będą teraz korzystać z komunikacji miejskiej.

Władze stolicy chcą, by strefa obowiązywania wspólnego biletu objęła całą aglomerację warszawską. Stołeczny ZTM chce, by na podstawie biletu można było jeździć pojazdami prywatnych przewoźników. Planuje też stworzenie sieci linii autobusowych dowożących pasażerów do pociągów oraz utworzenie nowej, III strefy biletowej, sięgającej do Mińska Maz., Grodziska Maz., Serocka czy Góry Kalwarii.

Koleje mazowieckie planują wprowadzić podobny do Warszawskiej Karty Miejskiej nośnik magnetyczny, na którym będą kodowane bilety nie tylko KM, ale również ZTM.

Większość kosztów wspólnego biletu płaci Warszawa, jednak dopłacać do niego muszą też gminy, na terenie których on obowiązuje. Z tego powodu część radnych Pruszkowa była niechętna jego wprowadzeniu. Decyzja ma zapaść w czwartek podczas sesji Rady Miasta Pruszkowa.

ZTM proponuje, by w przyszłym roku Pruszków i Piastów płaciły łącznie ok. 72 tys. zł miesięcznie.

źródło: Gazeta.pl

możliwość komentowania została wyłączona