z kraju artykuł

Mazowsze: Koleje na Mazowszu wypięknieją

Grzegorz Bruszewski, Polska,

dodane przez kasiek007

Nowe pociągi, nowoczesne lokomotywy i remonty torów - taki ma być efekt umów, które marszałek województwa mazowieckiego podpisze dziś z Kolejami Mazowieckimi oraz Warszawską Koleją Dojazdową.
Ułatwi to przewoźnikom m.in. zaciąganie kredytów, a dla pasażerów oznacza poprawę standardów podróży.

- Umowy pozwolą kolejarzom na większą samodzielność w ogłaszaniu przetargów i prowadzeniu działalności - wyjaśnia Hanna Maliszewska z biura prasowego urzędu marszałkowskiego. Samorząd będzie zapewniał im środki w budżecie i udzielał gwarancji przy zaciąganiu kredytów.

Jak wpłynie to na jakość usług? - Zainwestujemy w zakup nowego taboru. Przetarg na nowe składy ogłosimy jeszcze w tym miesiącu - zapowiada Krzysztof Kulesza, rzecznik WKD. - Poza tym musimy zmodernizować kolejową infrastrukturę - dodaje. Jak? WKD przede wszystkim wyremontuje tory w obu kierunkach na odcinku Warszawa - Komorów. W planach jest również zmiana napięcia zasilania na linii, wprowadzenie systemu sterowania ruchem, który ma skrócić czas przejazdu i poprawić jego płynność. Dodatkowo WKD zamierza również odświeżyć dworce i perony.

Koleje Mazowieckie natomiast są w sprawie nowych inwestycji bardziej tajemnicze. Z ogłoszeniem swoich planów spółka wstrzymuje się do dzisiejszej konferencji u marszałka.

- Na pewno musimy kupić lokomotywy do piętrowych pociągów typu Bombardier - zapowiada Donata Nowakowska, rzecznik KM.

Ogłaszając przetarg na zakup nowoczesnych piętrowych niemieckich składów typu push-pull, kolejarze zapomnieli dokupić lokomotywy. Muszą one być specjalnie skonstruowane, by móc nie tylko ciągnąć, ale również pchać nowe pociągi. Te, które w tej chwili kursują na linii Warszawa - Radom są wypożyczone.

Koleje Mazowieckie chcą również zainwestować w zakup taboru i modernizację już wykorzystywanych składów. Dlatego kilka tygodni temu ogłosiły przetarg na zakup 20 nowych pociągów, a zamawiającym w tym konkursie jest także urząd marszałkowski.

- Mazowiecka kolej będzie się zmieniać do 2015 roku, bo tak daleko sięgają nasze plany - zapowiada Hanna Maliszewska.

źródło: Polska

możliwość komentowania została wyłączona