Wszystkie Z regionu szczecińskiego W skrócie Z kraju

z kraju kolej

Kraj: Dwa kontrakty, 17 pociągów

Konrad Majszyk, Życie Warszawy,

dodane przez marko

Cztery koncerny dostaną szansę w walce o kontrakt na 13 pociągów. Przetarg na cztery inne wygra Newag – dowiedziało się „ŻW“.
W ciągu trzech najbliższych dni Szybka Kolej Miejska wskaże producentów, których zaprosi do drugiego etapu przetargu na 13 pociągów do obsługi połączenia między lotniskiem Okęcie i Dworcem Wschodnim. Jak ustaliliśmy, miejsca „w finale” mogą być pewne polskie firmy Newag i PESA, kanadyjsko-francuski Bombardier oraz szwajcarski Stadler. Według nieoficjalnych informacji, SKM ma zaś poważne zastrzeżenia do dokumentacji przedstawionej przez polsko-włoskie konsorcjum firm H. Cegielski i OFV. Przedstawiciele SKM na razie odmawiają jednak w tej sprawie komentarzy.

Pociągi mają być wyposażone w klimatyzację i monitoring, ale pozbawione toalet. Ratusz uznał, że w czasie 25- minutowej podróży z lotniska na Dw. Wschodni nie będą one przydatne. Pociągi będą tzw. budowy jednoprzestrzennej (bez podziału na wagony). Wymagana długość przedziału pasażerskiego to 85 – 95 metrów. Każdy skład pomieści do tysiąca pasażerów. Siedzenia będą umieszczone pod oknami – jak w metrze, ale z możliwością ich nowej aranżacji w przyszłości. Szacunkowa wartość tego zamówienia to 299 mln zł. Ratusz ubiega się o 50 proc. dofinansowania z funduszy UE.

– Rozmawiamy też z Europejskim Bankiem Inwestycyjnym i Europejskim Bankiem Odbudowy i Rozwoju. Przetarg powinien zostać rozstrzygnięty do października – mówi „ŻW” prezes SKM Leszek Walczak.

Ten odległy termin zmniejsza szansę na dostawę pociągów przed Euro 2012. Nie wiadomo na dodatek, czy kolejarze zdążą do tego czasu zbudować łącznik z lotniskiem Okęcie (wczoraj znowu przełożyli termin otwarcia ofert).

W przyszłym tygodniu poznamy zwycięzcę przetargu na leasing czterech pociągów dla SKM na trasie: Sulejówek – Pruszków. To już formalność. Wygra nowosądecki Newag, który wspólnie z ING Lease Polska złożył niższą ofertę: 87,2 mln zł (to koszty pociągów 19WE i rat leasingowych). Bydgoska PESA z Bankowym Funduszem Leasingowym proponują pociągi ED-74 za 119,6 mln zł.

źródło: Życie Warszawy

brak komentarzy