Wszystkie Z regionu szczecińskiego W skrócie Z kraju

z kraju artykuł

Kraj: Udało się. Rowerzyści wyjechali specjalnym wagonem

Agnieszka Drabikowska, Gazeta Wyborcza,

dodane przez kasiek007

Rowerzyści z klubu Kigari mogli pojechać na Pomorze. Po naszej interwencji PKP podstawiły dla nich specjalny wagon.
- Dzięki pomocy "Gazety" możemy sobie wygodnie jechać. I wygodnie wrócić, bo PKP podstawią dla nas wagon także na drogę powrotną z Kołobrzegu. I jeszcze dostaliśmy 50-procentową zniżkę - cieszy się Marian Adamczyk z klubu Kigari działającego przy Oddziale Świętokrzyskim PTTK w Kielcach.

O kłopotach rowerzystów pisaliśmy na początku czerwca. Planując w kilkanaście osób wyprawę na Pomorze, planowali dotrzeć z Kielc do Świnoujścia pociągiem. Ale choć PKP podawały, że skład ma wagon dla rowerów, nie była to do końca prawda. Na dworcu rowerzyści dowiedzieli się, że to ledwie cztery miejsca. PKP Intecity przyznały, że większe grupy rowerzystów to problem, bo liczba wagonów dla rowerów jest ograniczona - na 3 tys. wszystkich tylko 100 spełnia takie wymagania.
Kielczanom obiecano pomóc. Beata Czemerajda z zespołu prasowego PKP Intercity za pośrednictwem "Gazety" poprosiła ich o skontaktowanie się z jedną z dyrektorek firmy. Finał okazał się szczęśliwy. W ostatnią niedzielę o godz. 19.45 14 członków klubu odjechało do Świnoujścia specjalnie podstawionym wagonem. Najstarszym uczestnikiem wyprawy jest 82-letni Zenobiusz Cieślik. Na miejscu klubowicze przez 10 dni zwiedzać będą rowerami Pomorze Zachodnie i Niemcy.

- Cieszymy się, że możemy jechać wszyscy razem. Przed interwencją w "Gazecie" sam kilka razy chodziłem na stację, próbując coś wskórać - mówił Ferdynand Biś, prezes klubu Kigari.

PKP Intercity zapewniają, że pracują nad problemem i z czasem miejsc na rowery powinno przybywać. Ale co zrobić, jeśli podobną wyprawę będzie planować inna grupa, a takich miejsc w pociągu nie będzie?

- Najlepiej skontaktować się z kierownictwem naszego zakładu, który obsługuje daną linię. Adresy i telefony są na naszej stronie internetowej (www.intercity.pl). Informacje na ten temat powinniśmy uzyskać także w kasie. Problem warto zgłosić kilka tygodni wcześniej - odpowiada Czemerajda.

źródło: Gazeta Wyborcza

możliwość komentowania została wyłączona