Wszystkie Z regionu szczecińskiego W skrócie Z kraju

region szczeciński artykuł

Tani pociąg do Poznania dzięki wojnie w PKP

Andrzej Kraśnicki jr, Gazeta Wyborcza,

dodane przez MQ

Fantastyczny efekt konkurencji na torach. Od 1 września do Poznania możemy pojechać pociągiem za 31 zł, tj. o 25 proc. taniej niż dotychczas. To skutek wprowadzenia połączeń InterRegio.
Miłą niespodziankę zrobiła pasażerom należąca do urzędów marszałkowskich spółka PKP Przewozy Regionalne.

Tani i zarazem szybki pociąg między Szczecinem i Poznaniem pojawił się w ofercie, gdy należąc do grupy PKP spółka Intercity wyrzuciła z rozkładu kilkadziesiąt pociągów pospiesznych. Przewozy Regionalne postanowiły szybko wykorzystać tę lukę. "Największy polski przewoźnik pasażerski [czyli PKP PR - przyp. red.] stara się błyskawicznie zorganizować komunikację kolejową w regionach skazanych na cofnięcie się do XVII wieku" - czytamy na stronie internetowej PKP PR.

I tak od 1 września samorządowa spółka w miejsce zlikwidowanego pociągu spółki Intercity "Wiking" wprowadziła swoje połączenia ze Szczecina do Poznania zwane InterRegio. Do stolicy Wielkopolski pociąg wyruszy o godz. 7.22 oraz o 13.17. Jednostka elektryczna (zwana niegdyś "żółtkiem") potrzebuje na pokonanie trasy tyle samo czasu, co pociąg pospieszny. Zatrzymuje się tylko w Dąbiu, Stargardzie, Choszcznie, Dobiegniewie, Krzyżu, Wronkach i Szamotułach. Koszt dojazdu do stacji Poznań Główny: 31 zł. Odjeżdżający ze Szczecina Głównego dziesięć minut później pociąg spółki Intercity pod szyldem "Tanie Linie Kolejowe", kosztuje na trasie do Poznania 44 zł i jest na miejscu kwadrans później od składu InterRegio. Na trasie Poznań-Szczecin pociągi InterRegio będą wyruszać o godz. 10.07 i 16.30.

PKP PR zapowiada, że to pierwsze, ale nie ostatnie pociągi InterRegio dla pasażerów z naszego regionu. Spółka nie podaje jednak szczegółów.

- Podamy informacje tak szybko, jak to będzie możliwe - obiecał Michał Przybycień z Terenowego Zespołu Komunikacji Marketingowej PKP PR.

W innych rejonach Polski PKP PR wojuje z Intercity od kilku miesięcy. Z bardzo korzystnymi dla pasażerów rezultatami. Broniąc swojej pozycji Intercity zaczęła wprowadzać liczne promocje i upusty. Przykład: pula tanich biletów po 19 zł na linie Warszawa-Kraków. Tego typu promocje nie obejmowały jednak - jak do tej pory - pociągów zaczynających lub kończących bieg w Szczecinie.

Polityka PKP PR irytuje Intercity. "Spółka PKP Przewozy Regionalne miała skupić się na realizacji przewozów regionalnych. Taka segmentacja rynku z czytelnie określonym profilem działalności miała umożliwić stworzenie sprawnego, komplementarnego systemu połączeń pasażerskich" - czytamy w oświadczeniu firmy zatytułowanym "PKP PR, czyli sen gęsi o byciu łabędziem".

źródło: Gazeta Wyborcza

6 komentarzy