z kraju kolej

Pomorskie: Oferta Newagu wybrana w przetargu na szynobusy dla Pomorza

mg, Rynek Kolejowy,

dodane przez volvob10ma

Oferta nowosądeckiego Newagu została wybrana w przetargu na dostawę sześciu autobusów szynowych, rozpisanym przez województwo pomorskie. Spółka zaoferowała pojazdy za 50 mln 385 tys. zł. Wyprzedziła tym samym konsorcjum bydgoskiej PESY i ZNTK Mińsk Maz., które złożyło ofertę wartą 75 mln 640 tys. zł.
Zgodne z wyceną PESY i ZNTK Mińsk Maz., producenci ci zobowiązali się dostarczyć pojazd 190-miejscowy za 14 mln 640 tys. zł za sztukę, a 140-miejscowy za 8 mln 540 tys. za sztukę. Newag zaoferował ceny odpowiednio: 9 mln 89 tys. i 7 mln 15 tys. zł.

Firmy z Bydgoszczy i Mińska Maz. zobowiązały się dostarczyć 5 pojazdów do 1 czerwca 2010 r. oraz jeden do 3 stycznia 2011. Tymczasem Newag zaproponował dostawę 2 pojazdów do 30 czerwca 2010, oraz po jednym do 30 sierpnia 2010, 15 września 2010, 30 września 2010 oraz do 3 stycznia 2011.

Oba podmioty zaoferowały ten sam termin gwarancji - 48 miesięcy.

W związku z powyższym, propozycja PESY i ZNTK została oceniona na 78,55 pkt. (cena - 43,55 pkt., termin gwarancji - 15 pkt., termin dostawy - 20), a Newagu na 94,20 pkt. (cena - 65, termin gwarancji - 15, termin dostawy - 14,20 pkt.)

Jak już informowaliśmy, w trakcie procedury przetargowej zmieniono zapis z SIWZ: „O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy wykonali i dostarczyli w okresie ostatnich 3 lat (...) nie mniej niż 3 sztuki nowych SZT (dwuczłonowych lub trójczłonowych)”. Ostateczny zapis brzmi: „O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy wykonali i dostarczyli w okresie ostatnich 3 lat (...) co najmniej jednego pasażerskiego pojazdu trakcyjnego z minimum 100 miejscami siedzącymi dla podróżnych oraz co najmniej jednego pasażerskiego pojazdu trakcyjnego z minimum 150 miejscami siedzącymi”. W pierwotnej wersji Newag nie spełniał zapisów SIWZ.

Autobusy szynowe pozyskane w tym przetargu będą obsługiwały niezelektryfikowane odcinki linii kolejowych Hel – Gdynia – Żukowo – Kościerzyna. Kwota, jaką dysponuje województwo pomorskie na to zamówienie to 79 mln 300 tys. zł. Wybór oferty Newagu umożliwi zatem oszczędności na poziomie 28 mln 914 tys. zł.

Pomorze chce pozyskać pojazdy mogące rozwijać prędkość maksymalną 120 km/h. Mają się one cechować komfortem podróżowania, który mają zapewnić: siedzenia z wysokim oparciem, wandaloodporne, półmiękkie, profilowane, wyposażone w podłokietniki, z zagłówkiem stałym. Wnętrze pojazdu klimatyzowane. Możliwość podłączenia urządzeń mobilnych do sieci 230V. Przewidywane są monitory LCD we wnętrzu pojazdu zapewniające dostęp do informacji audiowizualnej (rozkład jazdy, oferta przewoźnika i inne informacje handlowe ułatwiające obsługę pasażerów), jak również usprawnienia dla osób niepełnosprawnych – toaleta oraz niska podłoga w części pojazdu z pochylnią (rampą) umożliwiającą wjazd z peronu. Pojazdy mają także mieć miejsce do przewozu na rowerów przydatne zwłaszcza przy obsłudze najatrakcyjniejszych turystycznie odcinków linii kolejowych oraz monitoring wnętrza pojazdów zapewniający bezpieczeństwo podróżnym.

źródło: Rynek Kolejowy

możliwość komentowania została wyłączona