Informacje
Umowa roczna na kolejowe regionalne przewozy pasażerskie wchodzi w życie
Urząd Marszałkowski Województwa Zachodniopomorskiego w Szczecinie,
dodane przez Bodek; zmodyfikowane
- To postęp w odniesieniu do poprzednich lat – mówił marszałek województwa Władysław Husejko, komentując osiągnięcia spółki "Przewozy Regionalne" w kontekście przeprowadzonego usamorządowienia kolei regionalnych i ich kondycji w Zachodniopomorskiem.
- Teraz musimy skupić się na jakości przewozów. Chcielibyśmy, aby zamiast tłoczyć się na nie najlepszych drogach, podróżujący przenieśli się do do komfortowych i punktualnych pociągów - zapowiedział z kolei Tomasz Moraczewski, prezes-dyrektor generalny "Przewozów Regionalnych" sp. z o.o.Zanim została podpisana Umowa roczna na wykonywanie kolejowych regionalnych przewozów pasażerskich na obszarze Województwa Zachodniopomorskiego w rozkładzie jazdy 2009/2010, członek Zarządu Województwa Wojciech Drożdż przedstawił poglądowo stan realizacji, ocenił wyniki finansowe oraz omówił najbliższe plany. - Województwo zachodniopomorskie może się w tej dziedzinie pochwalić znakomitymi wynikami. Na przykład jest najbardziej efektywne w dopłatach - wynegocjowało najniższą stawkę za pociągokilometr, trzeba też odnotować najwyższą w historii regionu wysokość pracy eksploatacyjnej - referował Wojciech Drożdż.
Uroczystość odbyła się 17 lutego 2010 r., w siedzibie Sejmiku Województwa Zachodniopomorskiego w Szczecinie. Podpisy pod umową złożyli:
- w imieniu Województwa Zachodniopomorskiego
- Władysław Husejko - marszalek województwa zachodniopomorskiego,
- Wojciech Drożdż - członek Zarządu Województwa Zachodniopomorskiego,
- w imieniu spółki "Przewozy Regionalne"
- Tomasz Moraczewski - prezes-dyrektor generalny "Przewozów Regionalnych" sp. z o.o.,
- Andrzej Chańko - dyrektor Zachodniopomorskiego Zakładu Przewozów Regionalnych w Szczecinie.
W uroczystości uczestniczył także członek zarządu spółki PR, dyrektor ds. techniczno-eksploatacyjnych Robert Nowakowski.
Podpisana w środę umowa roczna na wykonywanie kolejowych regionalnych przewozów pasażerskich na obszarze Województwa Zachodniopomorskiego w rozkładzie jazdy 2009/2010 jest częścią realizacji wieloletniego zadania, jakim jest zawarcie trzyletniej umowy ramowej.
Wynegocjowane warunki umowy przewidują wykonanie pracy eksploatacyjnej w wielkości około 6 mln pociągokilometrów, co stanowi wzrost o około 3% względem poprzedniego rozkładu jazdy. Wzrost ten jest efektem zwiększonej liczby pociągów na trasach: Szczecin - Świnoujście, Stargard Szczeciński - Krzyż, Koszalin - Kołobrzeg i Sławno - Darłowo.
Mimo wzrostu stawki dofinansowania do 1 pociągokilometra pracy eksploatacyjnej, pozostaje ona jedną z najniższych w kraju. Wynosić będzie teraz 11,47 zł za 1pockm (poprzednio 8,09 zł), co oznacza, że województwo dofinansuje przewozy kwotą około 68 772 242 zł.
Warto koniecznie odnotować, że Wojciech Drożdż w przedstawionej prezentacji specjalną uwagę poświęcił - uruchomionej od niedawna w serwisie internetowym Urzędu Marszałkowskiego - stronie z formularzem, za pomocą którego wszyscy mieszkańcy województwa mogą zgłaszać swoje wnioski dotyczące wprowadzania zmian i korekt do istniejącego rozkładu jazdy pociągów regionalnych. Formularze są dostępne pod adresem: http://www.wit.wzp.pl/wit/wniosek_o_zmiane_rozkladu_jazdy.htm
źródło: Urząd Marszałkowski Województwa Zachodniopomorskiego w Szczecinie
możliwość komentowania została wyłączona